„Режим исцељења“ Тање Шљивар премијерно изведен у Атељеу 212
У Атељеу 212 премијерно је одиграна представа „Режим исцељења“ Тање Шљивар у режији Ђорђа Нешовића. У питању је четврти комад Тање Шљивар који је постављен у овом позоришту и представља други део замишљене трилогије о савременим режимима живљења.
Тања Шљивар и Атеље 212, добро се слажу. Њена прва драма Пошто паштета била је дуговечна, још више и Режим љубави, а затим Као и све слободне дјевојке.
У комаду Режим исцељења, награђивана ауторка плете различите комичне ситуације. Човек тежи да буде здрав и да се емотивно, духовно, телесно исцели, па тако посеже за нутриционистима, личним тренерима, гуруима.
Када је Тања Шљивар 2018. године разрађивала концепт, жеља јој је била да напише драму која је резултат својеврсних здравствених пракси и односа према телу.
Како драма комуницира у постепидемиолошкој реалности?
„Пошто је текст писан делимично у пандемији, данас резонира другачије. Постоје делови о шаторима који су коришћени као ковид болнице и за чекање да спадне температура да се добије дозвала за улазак у болницу, а данас шатори су нам врло присутни у центру граду у неком другом контексту. Опет, то су јако слични шатори које такође обезбеђује полиција и војска као што је то било онда. Реалност се стално суптилно мења на неочекиване начине и та постпандемијска дистопија која је сетинг за овај комад, стварно може да нас изненади“, објашњава списатељица Тања Шљивар.
Комаде Тање Шљивар у Атељеу су постављали различити редитељи. Овог пута, њен студент Ђорђе Нешовић.
„То је, на један начин, свеопшта прича о савременом човеку који се налази у сукобу између света који га окружује и помаме о здрављу, прича о смрти, о болести. А са друге стране људска, чиста, емотивна потреба за исцељењем, здрављем и то је донекле тема наше представе, та два поларитета“, истакао је редитељ Ђорђе Нешовић.
На сцени пацијенти и исцелитељи у међусобној игри моћи. Играју Драгана Ђукић, Наталија Степановић, Иван Јевтовић и Марко Грабеж.
 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                        
                    
                 
                        
                        
                        
                    
                 
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                         
                                
                                
                            
                         
                         
                        
Коментари