Контроверзна „Трилогија Снага кучке“ у завршници Битефа
Након што је прошле године премијерно приказана у Авињону, контроверзна представа „Трилогија Снага кучке, Прво поглавље: Невеста и Лаку ноћ, Пепељуго" која доноси радикалан приступ теми сексуалног насиља, изведена је у завршници Битефа.
У првом поглављу Трилогије Снага кучке, бразилска уметница Каролина Бјанки и њена трупа „Кара де Кавало“ на сцени се поигравају са границама стварности и емоционалног ризика. Користећи елементе позоришта и перформанса Бјанкијева испитује да ли уметност може да обликује и подржи наративе о сексуалном насиљу над женама кроз историју.
„Било ми је битно да о сексуалном насиљу не говорим кроз перспективу нечега што на крају може да има срећан крај за особе које су га доживеле, већ сам желела да се схвати да те особе морају да живе са својом траумом до краја живота и наравно да то значи да ће се кроз живот траума преобразити у нешто друго“, каже ауторка представе.
Каролина Бјанки на сцени одлази још даље од приче – прогута дрогу познату у Бразилу као „Лаку ноћ, Пепељуго“ и наставља док не изгуби свест. Публику увлачи у свој свет, делећи са њом искуство када је истом дрогом била омамљена у једном изласку.
„Мислим да је јако битно како публика гледа ову представу и на који начин посматра нестајање једне особе. Какав је осећај бити сведок нечијег нестајања? Кажем нестајања јер када се губи свест и пада у сан, то је један вид тога. Веома ми је битно да публика и ја делимо тај губитак. Ја губим свест, а публика губи свог домаћина“, објашњава Каролина.
Истражујући постојаност сопственог сећања и свет у коме се прошлост и садашњост урушавају, Каролина Бјанки и њена трупа постављају питање: Шта се догоди кад неко преживи?
Коментари