„Утопија“ у завршници Београдског фестивала игре
Извођењем плесне представе „Утопија“ Националне компаније Малте, у Битеф театру завршава се Фестивал игре. Овогодишње издање фестивала, које је почело 9. марта, представило је 19 компанија публици у Београду и Новом Саду.
Сваки играч Утопије имао је слободу да трага за изразом, ослањајући се на сопствена знања из класичног или модерног балета, док је кореограф Емануел Гат само сугерисао идеје како да обликују покрет и кореографију.
„Ако погледате боље и прођете кроз слојеве које дело нуди, видите да постоји утопијски систем, где сви имају избор уместо да нам је наметнуто шта да кажемо и шта да радимо“, објашњава Паоло Манђола, директор Националне компаније Малте.
Утопија је завршни део овогодишњег Београдског фестивала игре, фестивала који је укључио све – од традиционалних форми, модерног балета, плесног позоришта, до пантомиме и циркуса. Разноврсност стилова, кореографских језика, идеја и естетика обухватио је слоган Савршене различитости.
„Прво што смо видели је да се људско тело бори са Земљином тежом, са косом равни на којој се игра читава кореографија. Друго, видели смо да људско тело лети код познатих кореографа – лети, зауставља се у ваздуху. Ту је та Чаплинова унука која је показала мистерију где нестаје са сцене“, истакла је Марија Јанковић Шеховић, балетска уметница.
Најјачи утисак, према мишљењу стручњака, оставила је Сиднејска компанија игре са представом Изнутра, чији је акценат на покрету и атлетским вештинама играча.
Коментари