„Дај, бабо, главу!“ – иза кулиса омнибуса Како је пропао рокенрол
„Дај, бабо, главу” назив је књиге која говори шта се догађало иза кулиса, током снимања једног од највољенијих домаћих филмова и ван новоталасне генерације, омнибуса „Како је пропао рокенрол“ из 1989. године.
Реплике из омнибуса Како је пропао рокенрол део су наших живота већ 35 година. Толико је прошло од када су три студента режије, уз подршку својих професора, а у продукцији „Авала филма“, снимили омнибус Како је пропао рокенрол, састављен од три приче: До извора два путића, Зорана Пезе, Није све у љубави, има нешто и у лови, Владимира Славице и Не шаљи ми писма, Горана Гајића.
Књига у издању „Попбукса“, коју је припредила Владислава Војновић, а чији је уредник Предраг Поповић, састоји из текстова оних који су стварали филм, фотографија из филма и три oригинална сценарија за три приче.
„Ову књигу од 400 страна смо правили две године. Иза рада приређивачице, Владиславе Војновић, уредника, дизајнера и осталих људи, стоји мукотрпно време, мукотрпан рад, али колико је мени познато, имам утисак да више од 40 саговорника ове књиге, да су једва дочекали да поделе своје успомене са нама“, наглашава Горан Тарлаћ, главни и одговорни уредник „Попбукса“.
Са радошћу и сетом, због оних који више нису са нама, због безбрижнијег времена, због тога што се наслов филма обистинио. Сећања су поделили и они који то ретко чине, па је зато књига драгоценија: Небојша Бакочевић, Срђан Жика Тодоровић, Аница Добра, Весна Тривалић.
„Један од тих разговора је, рецимо, разговор са Којом из 'Дисциплине кичме', први од 2019. године, и обиље другог материјала људи који су отварали своје успомене, живећи данас у Лос Анђелесу, у Загребу, у Сарајеву, широм планете“, додаје Тарлаћ.
Из њихових сећања сазнајемо да је, на пример, улогу естрадног меџаера коју је маестрално одиграо Бата Живојиновић, требало да игра Бора Тодоровић, али како редитељ Зоран Пезо пише, на наговор једног познатог редитеља није пристао.
Промоција књиге Дај, бабо главу! биће одржана 1. октобра на Дорћол плацу, у оквиру фестивала Док 'н ритам.
Коментари