Пета авенија свргнута с трона – миланска Виа Монтенаполеоне најскупља улица на свету
Раст цена закупа и јачање евра у односу на долар погурали су познату европску улицу на врх листе најскупљих улица први пут за 34 године. Њујоршку Пету авенију на трону је заменила улица Виа Монтенаполеоне у Милану.
Када би се називи „Фенди“, „Диор“ и „Валентино“ уклонили са продавница, миланска Виа Монтенаполеоне могла би да прође као мало лепша улица од просечне у овом граду на северу Италије.
Међутим, улица дуга 350 метара смештена у центру италијанске модне престонице управо је проглашена најскупљом трговачком улицом на свету, надмашивши Пету авенију у Њујорку, лондонску улицу Њу Бонд стрит и авенију Шанзелизе у Паризу.
Милано је тако постао први европски град са најскупљом улицом на врху листе за последње 34 године.
Према најновијем извештају "Main street across the world", који је израдила америчка агенција за некретнине "Cushman & Wakefield", промена „одражава снажан пораст цена закупнина у италијанској улици, који прелази 30 одсто у последње две године, додатно погуран ове године јачањем евра у односу на амерички долар“.
Изнајмљивање некретнина у овој миланској улици, која је прошле године на листи била позиционирана одмах иза Пете авеније, може достићи чак 20.000 евра по квадратном метру годишње.
Иако то делује скупо, посао цвета. У највећој европској трансакцији са некретнинама за последње две године, луксузни конгломерат „Керинг“, у чијем је власништву модна кућа „Гучи“, обезбедио је првокласно место у улици раније ове године.
Поређења ради, закупнине на Петој авенији могу достићи суму од 19.537 евра по квадратном метру годишње, али је раст цена застао.
Улица Ђим Ша Цуи у Хонгконгу је на четвртом месту, са годишњом закупнином по квадратном метру која је достигла 15.697 евра.
Виа Монтенаполеоне, која је далеко мања од других светских луксузних авенија, пружила је гостопримство највећим светским луксузним брендовима.
Италијански традиционални брендови "Loro Piana" и "Tod’s" иду раме уз раме са живахном модном марком „Ботега венета“, као и можда најзанимљивијим миланским брендом, „Версаће“.
Као да је у питању велики италијански луксузни обрачун, „Гучи“ је стациониран прекопута „Праде“. Сви они бирају да нове колекције прикажу на Миланској недељи моде, што периодично уноси дах високе моде у град.
Улица је скромнија него оближња Галерија Виторио Емануеле, тржни центар из 19. века са стакленим врхом чија листа брендова је прилично слична.
Галерија је можда више достојна Инстаграма, али изгледа да се новац троши у компактној Виа Монтенаполеоне.
„Цене су изузетно високе, не само због његовог престижа већ и због недостатка понуде. Изнајмљивање или куповина су скоро немогући, а кад год имовина постане доступна, њена цена често нагло расте до огромних сума“, каже Дилета Ђорђоло, шефица сектора за некретнине у италијанској испостави компаније "Sotheby’s International Realty".
Према њеним речима, „вредност имовине на овој локацији стално је расла, чак и током пандемије“.
Друге улице можда још увек нису у трци за прво место, али се добро држе када се суди по расту закупа, од Ваци улице у Будимпешти, Улице Омотесандо у Токију и поноса Осаке – Улице Мидосуџи, па све до Дизајн дистрикта у Мајамију и чувеног Indiranagar 100 Feet Road-а у Бангалору.
Шампионска позиција Милана није у складу са укупним бројем туриста, с обзиром на то да је Париз прошле године имао око 50 милиона туриста, Њујорк 60 милиона, Хонгконг 34 милиона, Лондон 16 милиона, а италијанска модна престоница тек 8,5 милиона посетилаца.
Једно од објашњења би могло бити да Милано привлачи све више глобалних великих потрошача откако нуди луксузну куповину без пореза за људе изван Европске уније. Глобално усредсређени догађаји такође маме људе.
„Од Сајма у Милану 2015. године (Milan Expo), овај град бележи оживљавање креативности, како домаћих тако и међународних посетилаца, а енергија коју она доноси је опипљива“, наводи британска новинарка Скарлет Конлон, која је стационирана у граду на северу Италије.Миланска недеља дизајна, коју води Salone del Mobile, бележи раст у популарности последњих година и доводи стотине хиљада добростојећих љубитеља дизајна у град.
Џеј-Џеј Мартин је рођена у Лос Анђелесу, али је у последњих 20 година постала синоним за милански луксуз захваљујући свом бренду La DoubleJ, који има продавницу у непосредној близини Улице Виа Монтенаполеоне.
„Одушевљена сам што је Милано доспео у вести због овога и што је центар моде, јер то толико заслужује у смислу знања, квалитета, занатлија, фабрика, стотина, комбиновано чак и хиљада година искуства које ова земља има, као и лепоте и страсти за највишим могућим квалитетом“, објашњава дизајнерка.
Џеј-Џеј Мартин истиче да зна шта чини миланску улицу тако посебном у поређењу са другим светским луксузним центрима: „Не морате да идете далеко да бисте добили много бољу порцију тестенине и чашу вина“.
Коментари