Фића је ролс-ројс и ништа више
Иако се готово четири деценије не производи, за многе је остао омиљени аутомобил и они га се не одричу. Љубитељи популарног фиће из некадашње Југославије, окупили су се у Крагујевцу, колевци домаће ауто-индустрије на двадесетом Фића фесту.
Утегнути, прерађени, дотерани, блистају као момци у најбољим годинама. Различитих модела и годишта, а као да су сад изашли из фабрике.
Велибор Икодиновић из Раче каже да је фића 64. годиште, а он 86. "Тако да је он већ један живот проживео док се ја нисам родио", додаје Велибор.
"То је љубав просто речено, нон-стоп улагања, нон-стоп одржавања. Пази се, мази", каже Небојша Павловић из Крагуујевца.
Жељко Кнежевић из Никшића набраја да фића има оригиналну радио станицу, оригиналну палицу, оригиналне сирене, прекидач за сирене - из тог времена који је био у милицијским возилима.
Мијату Мијајловићу из Крагујевца свиђа се што је у колима свуда удобно.
Производња је почела 1955. и по Фијатов лиценци за три деценије, произведено је око милион фића. У крагујевачкој Застави радило се даноноћно, а дневно је са трака силазило 400 возила.
"Отковали смо на милионе делова за фићу, показао се као одличан производ, у одличним рукама је рађен", каже Раде Стефановић, бивши радник "Заставе".
Радоје Лазовић из Ужица прича да је вратио у живот сигурно њих петнаестак, који се возе и сада по Ужицу и околини, чак је и једног продао у Аустрији.
"У (Северној) Македонији се воли фићо и вози се фићо. Има их око 50 који су у добром стању", напомиње Александар Станојловић из Скоља.
О њему су снимали филмови, о његовом шарму писала је штампа. Био је први аутомобил Софије Лорен и већине Југословена.
"Национална класа", симбол једног времена и даље језди српским и светским друмовима. Јер то је једини ауто, кажу његови власници, који се и воли и вози.
"Фића је ролс-ројс и ништа више", закључује Братољуб Вукомановић из Крагујевца.
Коментари