Читај ми!

Диор опет изазвао расни скандал, фотографија „косооке“ жене избрисана

Француски модни бренд „Диор“ поново је оптужен за расну дискриминацију након што је у реклами за нову колекцију шминке објавио фотографију ока манекенке како подиже око укосо, што се сматра увредљивим гестом према Азијатима.

Диор опет изазвао расни скандал, фотографија „косооке“ жене избрисана Диор опет изазвао расни скандал, фотографија „косооке“ жене избрисана

Иако је наводно „Диор“ уклонио фотографију, корисници интернета у Кини и широм света не престају на друштвеним мрежама да коментаришу њихову рекламу и оптужују их за расну дискриминацију.

На фотографији која кружи интернетом која промовише нову „Диорову“ колекцију шминке, види се само пола лица азијске манекенке која са два прста обухвата око и једним прстом повлачи угао ока, уз поруку „Каналишите своју мачју жестину“. Овај потез у Азији сматрају за увредљив гест којим им наводно западњаци упућују расну опаску „косооки“.

Ово није први пут да је француски бренд запао у контроверзе.

Прошлог јула, љубитељи кинеске ханфу (традиционалне кинеске ношње) оптужили су модни бренд да копира дизајн традиционалне кинеске сукње у својој колекцији за јесен 2022. без навођења извора инспирације. Кинески држављани у иностранству брзо су се придружили протестима против „Диоровог“ „културног присвајања“.

У новембру 2021, бренд се суочио са контроверзом на кинеским друштвеним мрежама око фотографије на којој је представљена манекенка са сабласним капцима и тамном кожом обучена у традиционалну кинеску одећу и која држи Диор торбу, слика за коју тврде да понижава имиџ Кинескиња.

Ово последње држање „искошеног ока“ поново је разбеснело Кинескиње, а многи опет позивају на бојкот бренда, рекавши да се његово хронично неисказивање културолошке осетљивости према Азијатима неће променити.

„Диор се никада није извинио за своје недолично понашање, а јавно подржавање само би га охрабрило да настави“, стоји у једном од коментара на кинеској платформи Веибо.

Неки корисници интернета су такође позвали кинеске познате личности које промовишу „Диор“ да прекину уговор са овом модном кућом.

Мада има и оних који мисле да је дискусија претерана.

„Изузетно несигурна особа не може да поднесе било коју дозу хумора“, написао је један корисник Веиба.

„Они који купују 'Диор' никада не мисле да то вређа Киезе, душебрижници су увек они који то себи не могу да приуште", рекао је други.

понедељак, 02. септембар 2024.
30° C

Коментари

Juga
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Trudnoca
Бесплатна вантелесна оплодња и у Нишу
Pun mesec
Како Месец утиче на физичко и ментално здравље
Mirjana
Преминуо Игор Холодков
Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару