Рембрантова „Ноћна стража“ реконструисана помоћу вештачке интелигенције
Први пут после 300 година, Рембрантова чувена „Ноћна стража“ поново је изложена у оригиналној величини, укључујући и делове који су недостајали, а реконструистани су захваљујући вештачкој интелигенцији.
Рембрант је ово велико платно, на коме је приказан капетан амстердамске градске милиције са својом четом, завршио 1642. године. Припада колекцији Амстердамског музеја, али је најчешће изложена у Рајксмузеуму. Ноћна стража је једно од најпознатијих дела Златног века у Холандији, које је Рембрант насликао на врхунцу своје каријере.
Слика је светски позната под именом Ноћна стража још од 18. века, али то није њено право име, нити је на слици представљн ноћни призор. Слика се звала Компанија капетана Франса Банинка Кока и поручник Вилем ван Рујтенбурх се спремају за излазак. Глазура, која је до 18. века неколико пута стављана на слику, заједно са прљавштином, утицала је на то да слика буде веома тамна, што је довело до погрешног закључка да је то ноћни приказ. Иако је глазура почетком 20. века скинута, надимак који је слика добила је остао.
„Пре око 300 година Ноћна стража је пресељена из Клуба градске милиције, у Градску кућу, где је морала да се смести између врата. Пошто је била већа, неко је узео маказе и одсекао по мало са свих страна. Највећи исечени комад био је широк око 60 центиметара. То смо знали јер имамо копију из 17. века која показује целу композцију. Ипак, то је мала копија, али смо на основу ње урадили врло детаљне фотографије Ноћне страже и помоћу софтвера вештачке интелигенције успели да реконструишемо недостајуће делове“, објашњава директор Рајксмуземума, Тако Дибитс.
После ове реконструкције, фигура капетана Франса Банинка Кока, више нема централну позицију на слици, већ као на Рембрантовој оригиналној верзији, што целом делу даје нову динамику.
Фигура бубњара који умарширава у кадар и пас који лаје са крајње десне стране, сада су обновљени. Још три фигуре које су стајале с леве стране, а биле одсечене са оригиналног платна, ни на оригиналу нису биле прецизно насликане јер нису припадници милиције већ посматрачи. То је био ефекат којим је Рембрант желео, како објашњава Дибитс, да привуче поглед посматрача ка центру слике.
Цео поступак израде ове реконструкције почео је прво израдом фотографија високе резолуције Ноћне страже и много мање копије коју потписује Герит Луденс, а за коју се верује да је настала око 1655. године, објашњава конзерватор Рајкмузеума, Роберт Ердман.
Затим су стручњаци прилагодили размере добијених фотографија како би Луденсов рад увећали до Рембрантовог оригинала, на коме су постојале мање разлике у поставци фигура и предмета.
Софтвер вештачке интелигенције је у својој бази имао милионе података који су детаљно описивали Рембрантов стил и боје. Ердеман сматра да је резултат довољно добар и да је софтвер вештачке интелигенције на појединим местима успео да имитира чак и пукотине на платну док је Луденсово дело претварало у Рембрантово.
На питање да ли је ово најбоља могућа рестаурација Ноћне страже, Ердеман каже да није.
„Мислим да ће све моћи још да се побољша.“
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар