Читај ми!

Несрећа америчког војног авиона у Јапану – верује се да је свих осам путника мртво

У Јапану пронађена олупина америчког транспортног авиона који се срушио у среду по подне, по локалном времену. Верује се да је свих осам путника преминуло.

Јапанска обалска стража успела је да сонаром лоцира олупину морнаричког авиона "оспри", који је у среду нестао са радара у близини јапанског острвца Јакушима око два сата и четрдесет пет минута поподне по локалном времену.

У тренутку када је нестала транспортна летелица је имала осам путника, а до сада је пронађено тело само једног члана посаде. Страхује се, међутим, да се преосталих седам жртава налази унутар олупине авиона, која је детектована на дубини од 30 метара на око километар од острва Јакушима, које административно припада префектури Кагошима.

Летелица је полетела из америчке ваздухопловне базе Ивакуњи на највећем јапанском острву Хоншу и била је на путу за Окинаву када се десио квар због којег су пилоти затражили дозволу за принудно слетање.

Јапанске власти приземљиле су 14 "осприја" у саставу домаћег ваздухопловства и затражиле од америчке војске да привремено прекине коришћење тих летелица док се не утврди узрок несреће и дају гаранције да су оне безбедне за коришћење.

Но, по саопштењу министра одбране Јапана Минору Кихаре, амерички "осприји" настављају да лете, мада је реч о варијанти "МВ-22", коју користе маринци, а не о "ЦВ-22", који користи ваздухопловство и који је у среду пао код Јакушиме.

Варљиви морски јастреб

"Оспри" ("морски јастреб") је транспортна летелица која представља једну врсту хибрида између авиона и хеликоптера, те има способност вертикалног полетања. Она је специфична по томе што може да ротира своје пропелерске моторе, односно да их при полетању усмери вертикално за постизање потиска нагоре, а потом да их, када је у ваздуху, врати у хоризонтални положај како је то уобичајено код авиона. Захваљујући томе, "осприји", мада полећу и слећу као хеликоптери, остварују брзине лета које су веће него у хеликоптера. Заједничким снагама их производе америчке корпорације "Боинг" и "Бел".

Међутим, у Јапану је последњих година забележено више незгода, односно, падова тог типа летелице, због чега је она у Земљи излазећег сунца на врло лошем гласу. Томе, наравно, треба додати и више кашњења у њеном увођењу у масовну употребу због тешких несрећа са смртним исходом које су се почетком прве деценија овог века у више наврата десиле у САД. Због тога се у Јапану верује да она има системске мане, те да представља опасност за цивилну популацију.

Америчке снаге стациониране у Јапану, нарочито на острву Окинава, "осприје" користе већ дужи низ година. Упркос бризи за њихову исправност и безбедност, због агилности и способности вертикалног узлетања и слетања која је корисна када је у питању контрола и повезивање малих острва на којима не постоје аеродроми, недавно их је купила и јапанска војска, и то управо у верзији "ЦВ-22".

понедељак, 18. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње