Читај ми!

Напредак кинеске војне индустрије – хоће ли "моћни змај" заменити руске летелице

Источноазијски медији јављају да је кинеско ратно ваздухопловство недавно извршило први пробни лет борбеног авиона пете генерације "Ченгду Ј-20" с домаћим мотором. То је важан технолошки пробој јер је та летелица, која треба да постане окосница кинеског ваздухопловства, до сада користила руске моторе.

Медији у Источној Азији јављају да је кинеско ратно ваздухопловство крајем јуна извршило први пробни лет борбеног авиона пете генерације "Ченгду Ј-20" с домаћим мотором.

То је битан технолошки искорак јер је та савремена летелица, која треба да постане окосница кинеског ваздухопловства, до сада користила руске моторе "Сатурн АЛ-31".

Нова верзија кинеског ловца-бомбардера, означена као "Ј-20Б", поред новог мотора садржи и друге технолошке измене, чији детаљи за сада нису познати.

Потпуна самодовољност?

Кина се деценијама ослањала на руске борбене авионе из породице "Сухој", али је од краја деведесетих почела производњу сопствених летелица као што су "Ј-10" и "Ј-11".

Упркос томе, Кинези су у немалој мери наставили набавку руских погонских јединица, јер, чини се, нису били у стању да достигну технолошки ниво руских авио мотора коришћених у тежим, двомоторним летелицама.

Сам "Ј-11", на пример, је, заправо, копија руског "Су-27", која се по лиценци производи у Кини.

Зато је опремање вишенаменске борбене летелице "Ј-20" новом верзијом домаћег мотора WS-15 врло важна, не само у смислу самодовољности када је у питању производња тог авиона пете генерације, већ и освајање технологија које се могу применити у другим будућим домаћим моделима.

Кинески медији су пренели да је домаћи војно-индустријски комплекс спреман за масовну производњу "WS-15".

С обзиром на то да је од раније познато да је због кашњења у развоју тог мотора покушано привремено опремање "Ј-20" домаћом погонском јединицом "WS-10", која је раније коришћена за једномоторни вишенаменски авион "Ј-10", може се сматрати да су технолошке потешкоће у веyи "WS-15" коначно превладане и да је Кина сада на путу остварења потпуне самодовољности у производњи "Ј-20".

Моћни змај

Прототип "Ј-20", у Кини познатог као "моћни змај", полетео је у јануару 2011. године. Тај двомоторни авион је први пут званично представљен јавности 2016, а у састав кинеског ваздухопловства ушао је наредне 2017. године, током које је коришћен за обуку. У 2018. оформљене су прве борбене ескадриле.

Авион који производи аеронаутичка корпорација "Ченгд"у има стелт карактеристике, односно, тежи је за откривање радарима, захваљујући пројектантским решењима која смањују радарски одраз, као што су површине под угловима који отежавају одбијање радарских зрака, премази који их упијају или смештање наоружања унутар тела летелице.

Сматра се да ће у кинеским јединицама у будућности одменити руске летелице "Су-27" и "Су-30" и да ће ускоро имати и могућност даљинског управљања беспилотним летелицама.

петак, 09. август 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару