уторак, 06.12.2022, 10:24 -> 10:38
Извор: РТС, Ројтерс
Фејсбук прети укидањем вести са платформе у САД
Компанија Мета у чијем је власништву Фејсбук запретила је да ће уклонити вести из садржаја својих платформи ако Конгрес САД усвоји предлог закона који има за циљ да олакша новинским организацијама да колективно преговарају са компанијама као што су Гугл и Фејсбук.
Извори упознати са тим питањем рекли су да законодавци разматрају додавање Закона о конкуренцији и очувању новинарства у годишњи закон о одбрани који се мора усвојити као начин да се помогне локалној новинској индустрији.
Портпарол Мете Енди Стоун је на Твитеру навео да ће компанија бити принуђена да размотри уклањање вести ако закон буде усвојен "уместо да се подвргне преговорима које је одобрила влада, а који неправедно занемарују било какву вредност коју пружамо новинским кућама кроз повећан промет и претплату".
Додао је да предлог не препознаје да издавачи и емитери стављају садржај на платформу зато што, како је рекао, "то користи њиховим резултатима, а не обрнуто".
Њуз медија алајанс, група која представља издаваче новина, позива Конгрес да дода ту одредбу у закон о одбрани, тврдећи да "локални листови не могу себи приуштити да издрже још неколико година употребе и злоупотребе великих технолошких компанија, а времена за предузимање акција све је мање".
"Ако Конгрес ускоро не реагује, ризикујемо да дозволимо друштвеним медијима да постану де факто америчке локалне новине", наводи група.
Више од двадесет група, укључујући Америчку унију за грађанске слободе, јавно знање и Удружење компјутерске и комуникационе индустрије, у понедељак је позвало Конгрес да не одобри предлог закона о локалним вестима, рекавши да би то "створило непромишљено антимонополско изузеће за издаваче и емитере".
Сличан аустралијски закон, који је ступио на снагу у марту 2021. након што су разговори са великим технолошким компанијама довели до кратког затварања вести на Фејсбуку у земљи, углавном је функционисао, наводи се у владином извештају.
Откако је ступио на снагу Кодекс за преговарање са медијима, различите технолошке фирме, укључујући Мета и Алфабет, потписале су више од 30 уговора са медијима, надокнађујући им садржај који је генерисао кликове и новац од реклама, додаје се у извештају.
Коментари