понедељак, 20.10.2025, 12:26 -> 15:27
Извор: РТС
Аутор: Бранислав Јовичић
Пирот: Безбедност у саобраћају
Пре десетак дана, у Пироту су у саобраћајним несрећама погинуле две особе. Једна од незгода догодила се на пешачком прелазу у близини школе, што је додатно узнемирило јавност. Иако Пирот важи за један од саобраћајно најбезбеднијих градова у Србији, ове несреће покренуле су грађане да траже већу контролу и одговорност од надлежних.
Грађани Пирота признају да је саобраћајна култура на јако ниском нивоу, али од полиције и локалне самоуправе захтевају да реше вишегодишне проблеме. О томе кажу:
- Безбедност није добра, зато што се тротоаром возе бицикли. Ниси сигуран ни на пешачком прелазу. Највише ми сметају несавесни возачи који причају мобилним телефоном.
- Пешаци не воде рачуна, возачи не могу да гледају на све стране.
- Морали би сви да пораде мало на томе да се мало више води рачуна о саобраћајним прописима, поготово бициклисти. Они су, како ми се чини, најугроженији али су и најнеопрезнији.
У саобраћној полицији истичу да су већ предузели строже мере контроле на свим критичним местима у граду.
Владан Благојевић, начелник одељења собраћајне полиције, Пирот, каже: "Извршили смо анализу, проценили где је најугроженије и у тим улицама, у градским насељеним улицама, константно контролишемо, свакодневно, брзину кретања радарским уређајем."
Најчешћи узрок саобраћајних несрећа је неприлагођена или пребрза вожња.
Владан Благојевић додаје: "2024. године уочили смо и предузели мере прекршајне одговорности за 22 хиљаде прекршаја на територији полицијске управе у Пироту. У просеку, преко 60 прекршаја дневно. Најчешћи прекршај који санкционишемо је прекорачење дозвољене брзине кретања."
У локалној самоуправи која је надлежна за техничку организацију саобраћаја кажу да су последњих година додатно обезбедили све улице у близини школа.
Слободан Ранчић, саобраћајни инжењер ГУ Пирот, објашњава: "Свуда постоје неки додатни светлосни саобраћајни знакови који су видљивији и уочљивији у ноћним условима. У зонама скоро свих школа поставили смо или заштитне ограде или неке урбане мобилијаре који треба, с једне стране да спрече непрописно паркирање возила на тротоару, које се на жалост у великој мери дешава, а са друге стране треба да каналишу пешаке, усмеравају их ка пешачком прелазу и спрече прелажење пешака ван пешачког прелаза, што се на жалост, такође у великој мери дешава."
На седници Савета за безбедност саобраћаја донета је одлука да се додатно осветле пешачки прелази у најпрометнијим улицама у граду. Највећа пажња и даље ће се посвећивати најмлађим учесницима у саобраћају.
Коментари