Како безбедно електричним тротинетом у саобраћај?

Иако према подацима Европске агенције за животну средину и извештају Европског парламента из 2023. године, електрични тротинети могу знатно допринети смањењу емисије штетних гасова, ова возила могу да направе велики проблем на улицама, ако се небезбедно користе. Непоштовање брзине кретања и неношење заштитне опреме доводе до тешких последица. У првој половини ове године на нашим путевим повређено је 39 возача електричних тротинета, од тога деветоро деце.

Електрични тротинети, скутери, електрични бицикли па и они обични, код дела пешака и других учесника у саобраћају изазивају забринутост. Кретање великом брзином по пешачкој зони честа је појава.

„Јуче сам видео скутер, двоје деце, ја не знам да ли заједно имају шеснаест година. Ти електрични скутери, проблем је што могу да развију велику брзину, тј. није велика брзина него велико убразње од 0 до 25 они развију за пет, шест секунди и то раде деца која немају ни десет година, која немају ни координацију, ни да знају тачно како да управљају тим возилом, а суштина је да све то раде на пешачкој зони, јако близу пешака и забринутост је та да неког ударе или повреде, а већ сам чуо да су једно дете прегазили. Највише страх је настао од како шетам дете овуда и ето почео сам бити више забринут, једноставно, то је ваљда у природи", каже Радомир Рокнић из Сомбора.

Недавно је у Сомбору дете старости око дванаест година возећи великом брзином електрични тротинет налетело на двогодишње дете.

„Били смо овде у кафићу, деца су се играла поред и ми смо били уз њих и у једном моменту једно дете је отишло на другу страну, док је Николиница била буквално у кафићу и направила један корак и на њу је налетео електрични скутер, тј. тротинет електрични. Николина је пала и ударила се. Касније смо приметили да је нога натечена и да је ударила главицу и онда смо отишли на хитну још једном, где је дете хитно транспортовано за Нови Сад где је констатован лакши потрес мозга", наводи Јосип Античевић отац повређеног детета.

На подручју ПУ Сомбор од почетка године забележено је 49 прекршаја која су начинили возачи лаких електричних возила, а када су у питању електрични тротинети, санкционисано је 44 прекршаја која су начинили возачи ових возила.

„Када су у питању лака возила, предвиђене су површине по којима се могу кретати. Када говоримо о електричним тротинетима то су бициклистичке стазе, бициклистичке траке и пешачко - бициклистичке стазе. Када нема тих стаза у околини, када возачи су принуђени да се крећу са тим возилом, могу се кретати коловозом али тамо где је ограничена брзина кретања 30 километара на сат. Ако је лице пунолетно, односн возач тог тротинета може се кретати по коловозу где је ограничење брзине 50 километара на сат. Свакако једно од ограничења за ту категорију је свакако и године живота, када возач не сме имати мање од 14 година. Значи млађи од 14 година не смеју управљати овим возилом. Свакако једно од ствари које треба напоменути јесте и предуслови, односно заштита, причамо о заштитним кацигама, о флуоресцентним прслуцима, да се морају носити током управљања овим возилом", каже Маринко Ивошев, капетан саобраћајне полиције.

Саобраћајна полиција апелује на све учеснике у саобраћају да се придржавају саобраћајних прописа, а на родитеље да обрате пажњу и да деци млађој од 14 година не дозволе управљање овим возилима.

четвртак, 09. октобар 2025.
14° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом