Упала црева од претеране чистоће

Деца одрасла у претерано чистој средини имају више шансе да добију хроничну упалу црева због неадекватног развоја имуног система, те "чистоћа јесте пола здравља," али не за свакога, упозоравају стручњаци.

Хронично запаљење дигестивног тракта праћено болом у стомаку и дијарејом може бити резултат претеране реакције имуног система при којој организам оштећује ткиво пробавног система.

У студији објављеној у часопису Амерички журнал гастроентерологије (American Journal of Gastroenterology), истраживачи су проверавали везу између такозване "хигијенске хипотезе" и ризика од упале црева код младих.

"Хигијенска хипотеза" је пре двадесетак година понуђена као објашњење за велики број оболелих од алергије у развијеним земљама.

Теорија је да када су деца изложена малом броју вируса, бактерија и других микроорганизама као веома мала, развој њиховог имуног система је недовољан и ризик од претеране реакције имуног система абдомена је већи.

Бројна истраживања већ су показала да су деца која су ишла у обданиште, иако изложенија већем броју вируса и других микроорганизама, била отпорнија на алергије него њихови вршњаци који су у најранијем детињству проводили мало времена са другом децом.

У свом истраживању, доктор Еран Израели и његове колеге проучавали су везе између упале црева и "хигијенског степена" одрастања детета укључујући и колико браће и сестара има дете, положај у редоследу рођења и да ли живи у градском или сеоском подручју јер се услови у сеоском подручју сматрају мање хигијенским.

Међу готово 400.000 тинејџера укључених у студију, 0,2 одсто је имало хроничну упалу црева.

Деца са само једним братом или сестром два до три пута су подложнија обољењу него тинејџери са пет и више деце у породици.

У градској средини, деца су за чак 38 одсто склонија упали него њихови вршњаци са села.

Резултати студије, међутим, не доказују да је хигијена узрок упале, додаје доктор Израели.

Сам наговештај да је модерно окружење допринело развоју услова за обољење појединаца, није позив на "живот у мање хигијенским условима," наводе аутори студије.

"Било би крајње непрактично да предложимо људима да живе у мање хигијенском окружењу или да промене услове живота само да би избегли да се можда у будућности разболе од упале црева, " навео је Израели.

Међутим, могуће је да се смањи ризик код оних са склоношћу ка обољењу, као што су породице са већ оболелим, тако што ће бити изложени безопасним микробима да би им се имуни систем активирао.

Безопасни паразитски црви већ се испитују као део терапије колитиса и Кронове болести, док додатна испитивања терапије хроничне упале дигестивног тракта и употребе микроба, тек предстоје.

недеља, 13. октобар 2024.

Re: Knjiga