среда, 08.07.2009, 10:18 -> 11:46
Тројке за пет година сустигну вршњаке
Пратећи 126 малишана, израелски научници закључили да тројке до друге године заостају за вршњацима у когнитивним способностима. Тај јаз у развоју премости се до пете године живота а у неким случајевима потребна је и помоћ стручњака.
До пете године већина тројки се изједначава са вршњацима у менталном и емоционалном развоју, једино заостају они чија је тежина при рођењу била за преко 15 одсто мања у односу на тежину најкрупнијег од три новорођенчета, поручују израелски стручњаци са универзитета Бир-Илан.
Пратећи од рођења до пете године 126 малишана, међу којима је било и јединаца и близанаца и тројки, израелски тим на челу са др Рут Фелдман закључио je да тројке до друге године заостају за вршњацима у когнитивним способностима, преноси Ројтерс.
До пете године међутим, највише представника тројки премости јаз у коефицијенту интелигенције и друштвеном развоју који је претходно постојао између њих и њихових вршњака који су рођени сами или као близанци.
Потребан додатни труд родитеља
Једини изузетак су они чији је раст у материци био нарочито ограничен. У петој години таква деца још увек заостају у развоју како за браћом и/или сестрама с којима су заједно рођени, тако и за другим вршњацима. Они су према интелектуалним способностима, емотивном и социјалном развоју на доњем крају нормалног распона.
Примера ради, вербални коефицијент интелигенције те деце у петој години у просеку износи 95 одсто, што улази у нормалан распон али отежава њихово школовање у стандардним школама.
Међу праћеним тројкама изразито заостајење у развоју на рођењу код једног од деце уочено је у чак 65 одсто случајева.
Родитељи би требало да посвете посебну пажњу таквој деци, а додатни труд који уложе даваће резултате већ од првих месеци живота, наглашава др Фелдман.
У неким случајевима биће потребна и помоћ стручњака да се код такве деце регулишу емоције и култивишу друштвене способности или да се побољша њихова способност пажње или концентрације.
Израелски стручњаци наглашавају да су потребне додатне студије да би се утврдило да ли тај развојни јаз опстаје и у каснијем детињству и адолесценцији.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар