понедељак, 22.03.2021, 12:50 -> 12:53
Извор: РТС
Аутор: Сања Лучић
Потрага за сродном душом на интернету – Италијани почели масовно да користе сајтове за упознавање
Упркос многим негативним предвиђањима, са локдауном и свим ограничењима које трпе Италијани већ годину дана, попут забране изласка из куће на самом почетку епидемије, те затворених ресторана и обавезног ношења маски и на отвореном и у затвореном, они који су сингл, али често и они који су у вези, почели су масовно да користе сајтове за упознавање.
У потрази за сродном душом или авантуром за једну ноћ али и "само" флертовањем, посета сајтова попут Meetic-а, Tinder-а, Bumble-а порасла је за 40 одсто.
Ситуација у Италији
Tinder је регистровао рекорд у тзв. swipe-у (разгледање потенцијалних партнера којима ће бити дата преференција) достигавши три милијарди у само једном дану у марту 2020. године.
Bumble, нова апликација када се ради о упознавању онлајн, 11. фебруара ове године је доспела на берзу и у том дану доживела је скок од 63 одсто вредности акција, што је јасан знак да они који улажу сматрају да је ово фертилан терен који неће доживети кризу.
Нема више аперитива, догађаја, дружења, излазака, свих оних реалних момената у којима су Италијани могли да упознају некога ко може да им се допадне, тако да се и то, као и многе друге ствари, преселило у виртуални свет. Са реалним људима.
По последњим подацима web dating сајта Meetic, Италија је европска земља са највећим процентом активних "dater-а" међу одраслом популацијом, 19,8 одсто. а 70 одсто сингле Италијана сматра да може да пронађе свог идеалног партнера онлајн.
Најновији подаци италијанске агенције за статистику Istat, показују да једна од три италијанске породице има само једног члана.
У току прошле године дошло је до пораста састанака који су уговорени онлајн, чак 40 одсто у односу на 25 одсто у 2016. години. Peak Day тј. дан у коме се мери пораст нових чланова и интеракција, Meetic је забележио пораст за 53 одсто.
Упознавање онлајн у Италији се сматра једним од најефикаснијих начина упознавања сродне душе. 58 одсто све мање верује да може да упозна некога преко пријатеља, 64 одсто сматра да је тешко приближити се некоме на јавном месту па преферирају апликације за упознавање.
Ко тражи партнера онлајн ради то смишљено и базирајући се на заједничким интересовањима које могу да поделе.
За 87 одсто корисника то је оно што им се највише и допада што се онлајн dating-а тиче, а њих 82 одсто сматрају да на интернету имају већу могућност избора.
По истраживању "YouGov-а", 35 одсто Италијана користи неки од сајтова за упознавање и једна од три нове везе настаје управо захваљујући интернету.
У Италији се троши пет милиона евра годишње на Tinder-у док Gleeden тј. платформа за "варање партнера" тј. сусрети ван сталне везе и брака која има 6,6 милиона чланова, утростручила је број нових корисника а дневно је посета сајту порасла за 300 одсто.
У Ломбардији, Венету и Емилија Ромањи, у току прва три месеца локдауна 2020. гдоине број нових чланова порастао је за 150 одсто са чатовима који прелазе и 3 сата дневно.
Најновији у сфери упознавања је Naked Attraction, који је могуће видети преко стриминга на платформи Dplay Plus, где се људи који желе да упознају партнера појављују потпуно голи и тек након тога могу да изаберу кога желе.
За разлику од тога како је било у прошлости, данас не постоје дистанце ни онлајн. Наиме, људи су пре бирали оне који им станују близу, а данас неко из региона Ломбардије пристаје да упозна некога ко живи на југу земље.
Ситуација у свету
Витни Волф Херд, тридесетједногодишњакиња из Америке постала је најмлађа милијардерка на свету "self-made", базирајући се на упознавању онлајн са једном специфичношћу: жена је та која чини први корак.
Госпођа Хелд, која је осмислила сајт Bumble, зарадила је само за неколико сати 1,6 милијарди долара квотирајући се на берзи.
То је, наиме, вредност оних 11,6 одсто акција које поседује у компанији.
Витни је прво радила за Tinder који је напустила јер је доживела сексуално малтретирање од стране шефа да би каријеру наставила са Русом Андрејем Андрејевим, путем Badoo-а, а након тога се осамосталила и створила Bumble.
Наиме, схватила је да у овом друштву које је пуно усамљених људи, dating онлајн злата вреди, а нарочито ако први корак направи жена. Она је и доказ да ове апликације функционишу, а нарочито сада за време пандемије.
Светски подаци показују да Meetic има 7 милиона чланова, Badoo 60 милиона, OkCupid 30 милиона, Tinder 55 милиона као и Match.com.
То су наиме и апликације које се највише скидају у Store-у телефона. Са ковидом је овај сектор доживео прави бум, па је и Фејсбук од октобра прошле године отворио секцију за упознавање.
Пандемија нас је затворила у куће па су људи своје активности преселили на Интернет.
Hinge, апликација која је само за оне који траже озбиљне и везе које ће трајати, показује још један тренд у порасту а то је жеља за стабилним везама.
Неке од ових апликација је увела и видео-позиве или апритиве преко "Зума", заједничко гледање филмова, играње видео игрица и сл. У току првог локдауна Bumble је регистровао пораст видео-позива за 21 одсто док је фреквенција учесника на сајту порасла за 40 одсто.
Исто важи и за Tinder као и за OkCupid. Meetic је показао да све више људи тражи озбиљну везу, а у InnerCircle су приметили да седам од десет сингле особа жели стабилан однос.
Глобални корисници онлајн сусрета по MagicLabu и Statistica, порасли су на 270 милиона у 2020. години.
"Жељена самоћа је попут балзама, она која нам је наметнута је као агресија" писао је Роберт Сабатијер, француски писац.
Могуће је да је из тог разлога, у овом тешком периоду изолације и самоће, највећи број људи изабрао да не буде потпуно сам, потраживши утеху на сајтовима за упознавање.
Коментари