Сапун постао један од најтраженијих производа у Србији

"ГФК Србија" – Панел домаћинстава анализирао је више од 32 милиона куповина обављених од 24. фебруара до 15. марта 2020. године и упоредио их са истим периодом у 2019. години.

Током три посматране недеље, домаћинства у Србији укупно су потрошила две милијарде динара више на храну, пиће, личну негу и кућну хемију него у истом периоду претходне године. Највише се куповало у хипермаркетима, дисконтним ланцима и супермаркетима.

Чак и онлајн куповине, које нису још толико заступљене на нашем тржишту, бележе велики раст, уз вредност корпе знатно већу од просека на нивоу целокупног тржишта. Традиционални канали куповине, као што су мале локалне радње и пијаце, нису забележиле значајнији пораст, тако да је њихово тржишно учешће у посматраном периоду опало.

Водећи трговински ланци у Србији повећали су своја тржишна учешћа у ове три недеље, уз раст потрошње домаћинстава за 20 одсто. Притом, трговачке марке су забележиле већу стопу раста него брендирани производи. У уобичајеним друштвеним околностима, када купујемо залихе у нашим корпама је повећан удео артикала на промоцији.

Међутим у „корона куповинама" учешће артикала купљених на промоцији се умањило. Млађа домаћинства (старост главе домаћинства до 34 године) нису прибегавала куповинама залиха ни приближно онолико колико су то чинила старија домаћинства (где је старост главе домаћинства 55 или више година).

Такође, купци ниже куповне моћи били су склонији прављењу залиха од домаћинстава са већом куповном моћи.

Највише залиха правили Војвођани и Београђани 

Постоје и значајне регионалне разлике. Kупци из Београда и Војводине су нешто више трошили на залихе него домаћинства у Источној и Јужној Србији.

Као веома забринуто због коронавируса изјаснило се 26 одсто домаћинстава, и код њих је израженији раст потрошње, односно прављење залиха него што је то код домаћинстава која су мање забринута због актуелне ситуације.

Највећи раст забележен је у групи непрехрамбених производа (производи за личну негу и хигијену и производи за чишћење у домаћинству) док, са друге стране, потрошња домаћинстава на пића показује тренд опадања у анализираном периоду.

Тоалетни сапун је постао један од најтраженијих производа у Србији, одмах иза шећера и брашна.

Посматрано по појединачним категоријама робе широке потрошње, и узевши у обзир 50 категорија које генеришу највећу вредност у потрошњи домаћинстава, убедљиво највећи раст (преко 70 одсто) бележе брашно, шећер и тоалетни сапуни.

Листа топ 10 категорија са највећим вредносним растом изгледа овако: 1. брашно, 2. шећер, 3. тоалетни сапуни, 4. смрзнуто поврће, 5. конзервирана туна, 6. јаја, 7. тоалетни папир, 8. тестенине, 9. смрзнуто пециво, 10. јестиво уље.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. септембар 2025.
15° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом