четвртак, 03.12.2020, 10:44 -> 11:47
Извор: Танјуг
Аеродром "Никола Тесла" смањује број радника
Београдски аеродром усвојио је модел реструктурирања како би додатно смањио трошкове због великог утицаја пандемије, који се врши кроз програм добровољног одласка запослених уз отпремнине.
Обим саобраћаја и број путника је такав да на аеродрому "Никола Тесла" раде само делови Терминала 2, док Терминал 1 није у употреби, речено је Танјугу на београдском аеродрому.
Одзив запослених на програм добровољног одласка је, како наводе, на очекиваном нивоу, с обзиром на то да су понуђени пакети конкурентни и усклађени са добром тржишном праксом.
"Реструктурирање се врши кроз програм добровољног одласка за запослене на неодређено време који су за то заинтересовани, који је понуђен након процеса консултације са синдикатима", наводе у компанији.
Када је реч о запосленима на одређено време чији уговори истичу до краја године, ангажман се продужава у случајевима када постоји јасна пословна потреба у постојећим околностима значајног смањења обима посла и авио-саобраћаја са аеродрома.
Компанија напомиње да је задржала све запослене на одређено време током трајања ковид 19 кризе више од осам месеци, упркос чињеници да су били на плаћеном одсуству.
Београдски аеродром наводи, такође, да је усвојио модел реструктурирања како би додатно смањио трошкове услед драстичног утицаја који је пандемија имала на ваздушни саобраћај у последњих осам месеци и дуже.
На аеродрому кажу да ће након реструктурирања, организација компаније бити боље усклађена са тренутним пословним потребама и обимом саобраћаја.
Како је наведено, то ће јој истовремено омогућити да брзо реагује и подржи евентуалне промене у обиму саобрацаја, а циљ је да се одржи пословање компаније и сачува што је више могуће радних места за будући пост-ковид раст.
Број путника 94,6 одсто мањи у другом кварталу
Број путника у првој половини ове године смањен је на београдском аеродрому за 61,4 одсто, а у другом кварталу за чак 94,6 одсто у односу на исти период 2019. године, што је све резултирало значајним смањењем прихода компаније.
У трећем кварталу смањење броја путника на београдском аеродрому износи чак 77,7 одсто.
Београдски аеродром подсећа да је у 2019. години имао око 6,2 милиона путника, док у овом тренутку опслужује тек трећину тог броја. Такав тренд се такође очекује и у наредним месецима.
Компанија је захвалила свим својим запосленима на великом труду да Аеродром "Никола Тесла" остане отворен током пандемије.
Поједини медији су пренели да је на аеродрому најављена нова систематизација и да концесионар од 22. децембра може да смањује радну снагу пошто истиче двогодишња обавеза предвиђена уговором да у том периоду не сме да буде оптуштања.
Такође, пренели су да су радницима понуђене отпремнине између 800.000 и милион динара за 1.326 стално запослених и да се већ пријавило њих 280, као и да је преосталих 300 радника ангажованих по уговору обавештено да са већином неће бити продужена сарадња.
Коментари