уторак, 17.11.2020, 16:54 -> 17:04
Извор: Танјуг
"Ер Србија" приморана да смањи број запослених и плате
Компанија "Ер Србија" је објавила позив за добровољно пријављивање за престанак радног односа, уз исплату стимулативне отпремнине. У компанији за Танјуг наводе да је национални авиопревозник приморан да смањи број запослених, као и плате радницима.
"Ер Србија", као и остале авиокомпаније у свету, трпи последице пандемије коронавируса, која је значајно смањила авиосаобраћај.
"Имајући у виду овако дуг период од како траје поремећај пословања, компанија више није у могућности да поднесе постојећи ниво трошкова, па је приморана да, поред осталих до сада покренутих иницијатива у циљу смањења трошкова, покрене и процес смањења броја запослених, односно решавања вишка запослених, као и смањења зарада", навели су из "Ер Србије" у писаном одговору Танјугу на питања о последицама епидемије на пословање националне авиокомпаније и мерама које предузимају да умање штету.
"Ер Србија" наводи да као одговоран послодавац жели да обезбеди што је могуће боље услове за запослене који буду проглашени вишком, како престанак радног односа не би угрозио социјални статус запослених и њихових породица.
Запосленима који на основу добровољног захтева буду проглашени вишком биће обезбеђене погодности и већи обим права у односу на услове који су прописани Законом о раду.
Ситуација у области путничког авиосаобрацаја на глобалном нивоу изузетно је тешка још од поцетка пандемије корона вируса од средине марта,указују у српској авиокомпанији.
Такође напомињу, да услед последица пандемије целокупна индустрија пролази кроз читав низ изазова, који пре свега подразумевају знацајно смањење обима рада, а самим тим и прихода.
Како наводе, практично не постоји ниједна авиокомпанија која није погођена, а ни "Ер Србија", нажалост, није изузетак у том смислу.
Напомињу да је већина авиокомпанија до сада већ предузела или се спрема да предузме мере реструктурирања, у виду прилагодавања својих људских и материјалних ресурса новим условима пословања у окружењу ковида 19 и драстично смањеном обиму посла.
"Ер Србија је осам месеци, уз изузетне напоре, рационализацију пословања и смањивање трошкова, проналазила начине да у одређеној мери амортизује последице глобалне кризе у авио-саобраћају", истичу у компанији.
Такође, од самог почетка, компанија је као своје приоритете, уз безбедност и здравље запослених, уједно поставила и очување радних места и заштиту запослења, истичу у "Ер Србији".
Коментари