понедељак, 16.11.2020, 06:00 -> 06:02
Извор: РТС
Аутор: Горан Ђоковић
Пандемија нам мења навике – одећу и кућне апарате све чешће купујемо преко интернета
Због коронавируса, трговина у онлајн простору Србије расте од неколико десетина до неколико стотина процената. Све је извесније да ће ове године електронске трговинске трансакције превазићи прошлогодишње у вредности од готово 18 милијарди динара.
Преко интернета се највише купују одећа, спортска опрема, кућни апарати и електронска опрема. Трговински ланац техничке робе од почетка пандемије коронавируса бележи раст онлајн продаје од 30 одсто. Највише су се продавали лаптопи, ИТ и гејминг опрема, јер су многи радили од куће. Да би привукли купце трговци нуде иновације и у онлајн простору.
"У циљу побољшања онлајн куповине на почетку пандемије увели смо виртуелног асистента који купцима кроз једноставан сет питања и одговора нуди одговарајући производ. Након тога смо увели иновације у виду плаћања, где смо у сарадњи са једном банком понудили одобравање кредита у року од двадесет минута, да би након тога кренули у процес додатне иновације у виду кју-ар код плаћања, а после тога увели смо и неке логистичке предности у виду 'клик енд колект' функционалности, где купци могу да наруче онлајн, а да подигну робу у најближој продавници", наводи Срђан Новаковић из "Техноманије".
Током пандемије неки су теретану заменили вежбањем у кућним условима. За то је потребна опрема, а због безбедности и личног комфора многи је наручују онлајн.
"Осетан је велики пораст онлајн продаје, у односу на претходну годину два до три пута више. Највећа потражња је заправо била за справама за вежбање, аксесоарима попут подлога за јогу, тегова, струњача, трака за вежбање и осталих реквизита, као и одеће и обуће посебних намена попут тренинга и трчања", истиче Милица Степановић из "Спортвижна".
Од почетка године највише онлајн куповина, готово 60 одсто, обавили су они између 16 и 25 година. Нека истраживања показују да жене преко интернета више купују гардеробу, а мушкарци технику и спортску опрему.
Коментари