Пандемија није "прекројила" српску текстилну индустрију, у чему је тајна

Немања Јовановић из Удружења за текстил ПКС-а каже за РТС да је прошле године извоз био око милијарду евра, ове године у првих шест месеци је око 500 милиона евра, тако да се очекује да до краја године буде на нивоу од прошле године.

Текстилна индустрија Србије и даље је једна од најјачих грана привреде. Због тога је добила прве Чуваркуће у оквиру пројекта "Стварано у Србији" Привредне коморе Србије.

Наши текстилци и обућари све више облаче и обувају Европу и Русију. 

Немања Јовановић из Удружења за текстил ПКС-а каже за РТС да су 2005. године страни инвеститори почели да долазе у Србију, да инвестирају из различитих разлога а главни је обучена радна снага и традиција у текстилној индустрији.

"Од 2005. године почео је раст извоза, прошле године извоз је био око милијарду евра, ове године у првих шест месеци је око 500 милиона евра извоз, тако да се очекује да до краја године буде на нивоу од прошле године", истакао је Јовановић.

Према његовим речима, у првом кварталу се десио пад, због немогућности обављања редовних активности али су фирме у трећем кварталу наставиле да раде и завршавају послове који су били заказани претходно, тако да је забележен раст у трећем кварталу и буквално је на нивоу прошлогодишњег извоза.

Шта доводи стране компаније у Србију 

Раст је био око 15 одсто у трећем кварталу у односу на протеклу годину.

Данас у Србији у приватизованим или новоизграђеним фабрикама послује 30-так страних компанија.

Јовановић указује да их је довела квалитетна радна снага, сировинска база код нас не постоји, увозимо је.

"Оно што је интередантно је да поред саме радне снаге значајно је и то што систем дуалног образовања њима одговара, зато што се у средњим стручним школама у Београду, Новом Пазару, Лесковцу, Пироту и Чачку образују профили за текстилну индустрију - шивачи, кројачи, моделари, дизајнери", рекао је Јовановић.

Наводи да је прошле године у школама у Лесковцу и Чачку било веће интересовање од слободних места.

Значај жига Чуваркућа 

Говорећи о акцији Чуваркућа, коју је покренула ПКС, Јовановић каже да је једна фирма из текстилне индустрије добила тај жиг која је гаранција квалитета производа.

Поред тога, жиг Чуваркућа је замишљен да пробуди свест потрошача да купују квалитетене домаће производе јер поред тога је то доказ квалитета производа који је домаћег порекла.

До сада је жиг добило између 250 и 300 производа из различитих сектора, а из текстилне индустрије 53 производа.

"Пројекат није замишљен као краткорочни пројекат а фирма која је из текстилне индустрије добила жиг треба да буде подстрек другим фирмама да се пријављују које имају квалитет и да на тај начин потврде квалитет на тржишту", закључио је Јовановић.

недеља, 24. новембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње