Стотине хиљада радника у авио-индустрији због пандемије остаје без посла

Ваздушни саобраћај неће се вратити на ниво пре епидемије коронавируса све до 2023. године, оценило је Међународно удружење ваздушног превоза (ИАТА). ИАТА, организација која окупља 290 авио-компанија, процењује да ће 2021. саобраћај, мерен у километрима по путнику, бити нижи за 24 одсто него 2019. године. Наруџбине нових авиона се отказују, а делови флоте европских компанија продају се у Африци и Азији. Нико неће преживети без помоћи државе па њу сада траже и лоу-кост компаније.

Немачка је интервенисала са девет милијарди евра да би "Луфтханзи" обезбедила ликвидност. Државна помоћ значи да, осим приватних улагача, и немачка влада постаје део акционарâ, али се тражи да се смањи број летова и број авиона, а већ 10.000 радника је на листи чекања за отпремнину или принудни одмор. У Удружењу авио-превозника процењују да ће опоравак почети тек у трећем тромесечју 2020. године.

"Очекујемо пад промета и 2021. и он ће бити 34 одсто, веома незгодна ситуација за све авио-превознике. Државна помоћ биће неопходна, али и помоћ аеродромима да купе нову опрему и направе нове просторе за третирање коронавируса", истако је Александар де Јуник из ИАТА.

Велики лоу-кост превозник "Изи џет" тражи од британске владе помоћ од 600 милиона фунти која му је непходна за обнављање флоте куповином 24 наручена авиона од "Ер баса", али та помоћ није ни на видику, јер је приоритет здравствени буџет.

Деоничари су од прошле године добили од зараде 60 милиона фунти, али немају намеру да поново уложе новац у ту компанију док не стигне помоћ или се одложи куповина авиона.

"То је типичан проблем за ову ситуацију, некада изизетно профитабилна и поред високих трошкова авио-индустрија губи свежи капитал. Све се то одражава и на произвођаче авиона па ће на стотине хиљада људи остати без посла", наводи Де Јуник.

Национална авио-компанија "Ер Србија", имајући у виду препоруку Европске комисије о продужавању привременог ограничења, одложиће почетак редовног путничког саобраћаја, уместо за планирани 1. јун, тек за 15. јуна.

С друге стране, обнављање авио-саобраћаја до ограниченог броја дестинација – Лондон "Хитроу", Франкфурт, Цирих и Беч, које је најављено за период крајем маја, биће реализовано. "Ер Србија" ће, такође, морати да се обрати држави за помоћ, у ком обиму, видеће се после пола године.

Стручњаци упозоравају да морамо имати своју авио-компанију, јер за време пандемије нисмо зависили од других превозника, и робу и људе смо превезли својим ресурсима.

уторак, 26. новембар 2024.
17° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње