четвртак, 16.04.2020, 13:50 -> 14:33
Извор: РТС
Аутор: Драган Милутиновић
Транспортна предузећа изгубила милијарде евра, без помоћи ЕУ многи затварају фирме
Камионски и аутобуски превоз у Европи тренутно ради са 20 одсто капацитета. Робе за превоз нема јер фабрике не раде, а аутобуси су због опасности од ширења пандемије остали без путника. Оно што ради, јесте јавни превоз чији је капацитет сведен на десет до 15 одсто. Све то произвело је огромне губитке мерене дестинама милијарди евра, а ако се државе чланице ускоро не договоре о квоти помоћи, многи превозници мораће да ликивидирају своје компаније до краја маја.
За сада превозницима од којих се пуно очекује да превезу хуманитарну помоћ и медицинску опрему нико није експлицитно понудио помоћ. Решења се тек предлажу, а помоћ иде од директне у новцу, као што је то у Скандинавији, до бонова за порез који се обећавају у Италији и Шпанији.
Помоћ иде од 400 до 1.800 евра по возној јединици на месечном нивоу јер то је нека реалност мисле стручњаци ЕУ. Међутим, Удружење превозника Европе сматра да свима треба дати исту помоћ и да то треба да дође из фондова Европске уније.
"Свако од нас је у неком кредиту или лизингу. Осигурање је каско, возачи су једва пронађени и морају им се дати плате јер ће отићи. Ко ће после возити робу. И на крају не треба правити разлику између једног човека који вози својим камионом робу и шпедиције које имају хиљаде камиона. Свима је потребна помоћ данас", изјавио је Улоф Борхолм из Удружења превозника ЕУ.
Министри финансија ЕУ још нису одлучили како да помогну камионџијама. За сада адреса је матична држава, а она мора да одреди колико ће средстава из укупне помоћи стићи превозницима.
"За новац и помоћ не конкуришемо само ми, ту је и логистика железнице, железнички путнички саобраћај, негде и јавни превоз у сиромашнијим земљама. Новца је мало, а нас је много", рекао је Борхолм.
У разговору са нашим превозницима добили смо информацију да је добро што је држава преузела да исплати плате возачима, али остају исти проблеми као код Европске уније и недостатак робе за превоз.
Превозници поздрављају и тромесечни мораторијум на кредите, али кажу да не знају шта ће се даље догађати и да без репрограма неких кредита неће бити могућности да се опстане.
Коментари