четвртак, 01.03.2018, 12:36 -> 22:42
Извор: Tанјуг
"Не давимо Београд" подржали европски покрети и интелектуалци
Иницијатива "Не давимо Београд" саопштила је да их је на изборима у Београду подржало више прогресивних демократских покрета, интелектуалаца и политичких активиста из Европе и света.
Подршку им је пружила Рамона Поп, заменица градоначелника Берлина, као и генерални секретар Федерације европских младих зелених Тео Комет.
Додају да су Иницијативу подржали и Ска Келер, "проминентна политичка активисткиња из Немачке и копредседница групације "Европских зелених/Европски слободни савез у ЕП", Гашпар Миклош Тамаш, мађарски филозоф, те Лео Панич са Јорк Универзитета у Торонту и други.
Иницијатива "Не да(ви)мо Београд" приредила је "политичку журку" као последњи предизборни скуп у напуштеној војној згради на Дорћолу, уз наступ репера Арафата и ди-џеј Флипа.
Иницијатива је "најављивала" да им војна полиција неће дозволити коришћење зграде, у којој је некада био војни хотел.
Зграда јесте напуштена, како су и саопштили из Иницијативе, али је и даље у власништву Војске, те два војна полицајца нису дозвољавала пролаз кроз капију, али само до 20 часова, за када је и био заказан почетак окупљања.
Кандидат за одборника за градску скупштину Иницијативе НДБ Радомир Лазовић рекао је да "војска има право на свој објекат, али да здрав разум налаже да ниједан овакав простор не треба да буде неискоришћен".
Круг "паткомобилом" око Славије
У међувремену представници Иницијативе "Не Давимо Београд" разговарили су са грађанима и указали им на лоша саобраћајна решења настала преуређењем трга и изградњом фонтане на Славији.
То су настојали и да потврде вожњом "паткомобила" око кружног тога на Славији коме је, како су измерили, за то било потребно више од 11 минута.
"На тај начин смо указали да је ово решење лоше и за пешачки и за све друге видове саобраћаја", пише у саопштењу.
Уместо адекватно изведене реконструкције, возачи су добили фонтану која их ремети, а пешаци изгубили пешачке прелазе, кажу представници Иницијативе.
"Није нам потребна изградња непотребних и шљаштећих објеката док се занемарује општије функционисање саобраћајне инфраструктуре на територији градског округа", додаје се у саопштењу.
За укидање "бус плуса"
Иницијатива "Не давимо Београд" саопштила је да се залаже за укидање система "бус блус", односно за враћање наплате јавног превоза у надлежност Града, реинтеграцију ноћног превоза у тарифни систем и прилагођавање цене карата материјалним могућностима грађана.
Како тврди, због уговора о партнерству између Градског саобраћајног предузећа (ГСП) и команије "Апекс" која руководи "бус плусом", штету сноси не само то јавно предузеће већ и сами корисници јавног превоза.
Представници Иницијативе су, како наводе у саопштењу, данас на Зеленом венцу разговарали са путницима о начину на који је организован сам превоз и систем његове наплате и том приликом им представили своју визију о комплетној измени функционисања ГСП-а коју нуди програм Иницијативе.
"Не давимо Београд" сматра да "бус плус", створен како би погодовао приватном интересу, избија из руку грађана контролу над ценом карте и начином на који ће се наплата спроводити (плаћа се искључиво готовином).
Коментари