четвртак, 30.03.2017, 07:52 -> 08:52
Извор: РТС
Да ли су последње поруке у кампањи кључне?
У поноћ почиње изборна тишина и престаје кампања председничких кандидата за предстојеће изборе. Нема правила да ли су последње поруке у кампањи кључне и да ли баш оне помажу бирачима да се одлуче. Једно је сигурно, колико год да је кампања кратка, мало тишине свима прија.
Шпанци своју изборну ћутњу зову дан за размишљање. Грађани Србије имају довољно времена да се поред тога и одморе. За одлуку - за кога гласати имају још 48 сати и недељу до затварања биралишта.
Овај пут, међутим,политичари су имали условно речено и мало времена да убеђују бираче. Канадским политичарима на располагању је било чак 78 дана за кампању. Српским, иако је законски дозвољено 60, двоструко мање.
"Мислим да је на почетку била најјача кампања код појединих кандата, који су имали новца и снаге да покрену причу и они су били највидљивији. Суштина ове кампање, не само да је била најкраћа, била је најинвентивнија, и имала је највише промашаја до сада", каже стручњак за комуникације Игор Авжнер.
У Србији политичари ћуте најдуже у поређењу са регионом. Интернет, ипак, није глува соба. Иако смо далеко од Америке, где је рецимо један твит политичара током кампање за сат објављен чак 2.000 пута, мрежу су препознали и овдашњи кандидати, јер интернет користи две трећине грађана.
"Интернет је коришћен код појединаца као одскочна даска да би дошли до мејнстрим медија. Много је јефитиније а кроз појављивање на друштвеним мрежама су улазили у штампане и електронске медије. Ја мислим да тишина већ годинама не постоји, имате страначке актицвисте који куцају бесомучно на врата и за време тишине", каже Игор Авжнер.
Ако читате закон, од поноћи нећете чути ни видети јавне скупове, спотове, пропагандни материјал 50 метара од бирачких места. За кршење прописа казна је од 100.000 до 600.000 динара.
Коментари