Нисан и Хонда у преговорима за спајање

Спајање "Нисана" и "Хонде" довело би до стварања моћне групе, чији би производни капацитет износио око осам милиона возила.

Јапански произвођачи аутомобила "Нисан" и "Хонда" отпочели су преговоре с циљем да оформе заједничку холдинг компанију, јављају медији у Земљи излазећег сунца.

С обзиром да је "Нисан" највећи деоничар у фабрици аутомобила "Мицубиши", то би практично значило повезивање три велика произвођача у корпорацију која би имала производни капацитет од око осам милиона четвороточкаша годишње.

Такође, то би био корак даље у односу на стратешки савез које су те компаније оформиле током лета с циљем да заједнички раде на развоју електричних модела и софтвера за аутомобиле.

Кинески талас

Суштински, гиганте јапанске аутомобилске индустрије на тај потез присилила је ситуација која се развила у условима технолошког преласка са возила са моторима на унутрашње сагоревање и хибрида на возила са чисто електричним погоном, где они трпе велику и снажну конкуренцију кинеских произвођача попут "BYD" и "Џилија", те америчке "Тесле".

Услед налета јефтиних али квалитетних кинеских возила на електрични погон, јапански произвођачи све више губе тржишни удео, пре свега у Кини, али и другде. Конкретно, у периоду од јануара до новембра ове године "Хонда" је у тој многољудној земљи забележила пад продаје од чак 30,7 одсто у односу на 2023, док је "Нисан" искусио пад од 10,5 процената.

Корист за "Нисан"

Када је у питању пословно посртање "Нисана," присутни су и други фактори, попут релативно неуспелих покушаја компаније да након одласка дугогодишњег генералног директора Карлоса Гона и скандала који су га пропратили изврши унутрашње реформе и поврати озбиљно пољуљани углед. Ту је и посустајање продаје у САД, где се купци у све већем броју враћају хибридима на уштрб возила на искључиво електрични погон.

Наиме,"Нисан" је још 2010. године (први на свету) почео са масовном производњом једног електричног модела, те је и данас лидер у Јапану у том домену, али је запоставио развој хибридних возила, због чега не може да испрати поменуту потражњу на севернамеричком тржишту, те тамо бележи озбиљне губитке.

То је, заправо, и један од разлога зашто се руководство "Нисана" одлучило на спајање са "Хондом" - она има више успешних хибридних модела и одговарајућу технологију.

Потврда да "Нисан", који је недавно најавио резање производње за читавих 20 посто и отпуштање 9.000 радника, има шта да добије уједињењем са "Хондом" дошла је од инвеститора, који су се по објави плана о спајању две компаније дали у куповину његових деоница и погурали их знатно нагоре.

Куда иде "Хонда"

Интересантно је, међутим, да су истовремено деонице "Хонде" почеле да се клацкају горе-доле, јер инвеститори и деоничари, осим опште замисли о рационализацији и уштедама, за сада не виде јасно какву конкретну корист би она могла да стекне од спајања са "Нисаном".
Ипак, очигледно је да су "Хонди" потребне крупне промене јер је најавила да ће у својим постројењима широм света смањити производњу за укупно пола милиона возила годишње. То обухвата и прву редукцију у Кини, земљи у којој прави највише четвороточкаша.

Спајање "Нисана" (или, прецизније, "Нисан-Мицубишија") са "Хондом" део је светског тренда консолидације и укрупњавања произвођача аутомобила. Њиховим спајањем настала би компанија која би потенцијално могла бити трећи највећи светски произвођач и продавац возила.

У 2023. години "Хонда" је продала четири, а "Нисан" 3,37 милиона четвороточкаша.
Поређења ради, највећи светски произвођач и продавац возила група "Тојота" у руке муштерија предала је кључеве за чак 11,23 милиона својих возила.

среда, 18. децембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње