Читај ми!

Весић: Када завршимо пругу Београд–Ниш, Србија ће бити кичма саобраћаја Западног Балкана

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић рекао је за РТС да је финансијска конструкција за пругу Београд–Ниш затворена и да ће се градити у неколико фаза. Најавио је да би први радови могли да почну следеће године и да могу трајати три до пет година, али да за то време неће бити обуставе саобраћаја. Када завршимо пругу Београд–Ниш имаћемо 437 километара брзе пруге, истакао је министар.

Влада Србије је пре неколико дана одобрила просторни план за пругу од Београда до Ниша. Предвиђена је модернизација постојеће железничке пруге на три деонице: Велика Плана – Гиље, Параћин–Сталаћ и Ђунис–Трупале, укупне дужине око 109 километара и након тога возови ће ићи бризином од 200 километара на сат.

Европска комисија је оценила да је Србија у области саобраћаја високо усклађена са ЕУ, пише у годишњем извештају о напретку.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић каже да је поносан на тај извештај и оцењује да он показује да је Србија постигла добар ниво усклађености са ЕУ.

"ЕУ је од 2000. године дала више од милијарду евра помоћи само у области саобраћаја. Влада не заборавља да ЕУ једина даје бесповратна средства. Наш циљ је ЕУ", истакао је Весић.

Навео је да Влада припрема осам закона из области саобраћаја, који треба да уђу у скупштинску процедуру, и додао да очекује њихово усвајање у првом кварталу следеће године. Како је напоменуо, кад то урадимо бићемо усклађени са ЕУ.

Почетак градње следеће године

Mинистар је рекао да ће ЕУ у наредном периоду издвојити 500 милијарди евра за коридоре, а на том делу се налази и Србија, која ће моћи да користи део тих средстава.

Говорећи о изградњи пруге Београд–Ниш, за чије радове је Влада Србије дала зелено светло, Весић је рекао да ће се изградња пруге одвијати у неколико фаза. 

"Очекујемо да крајем ове и почетком следеће године буду тендери, тако да се очекује да радови крену следеће године", каже министар Весић и истиче да током радова неће бити затварања саобраћаја, да транспорт који се одвија кроз нашу земљу не би нашао неке друге путеве.

Очекивано трајање радова од три до пет година

Весић је рекао да не може тачно да прецизира колико ће се дуго радити на том пројекту, али очекује да радови трају од три до пет година. Када то будемо реконструисали, имаћемо 437 брзе пруге, каже Весић и додаје да ће Европа највише улагати у железницу, што је Србија препознала и зато је почела да улаже у брзе пруге.

Министар је рекао да, када сви заврше део свог посла, имаћемо брзу пругу од Будимпеште до Пиреја, а да ће пруга у Србији бити кичма саобраћаја Западног Балкана.

Напоменуо је да Турска има око 2.000 километара пруга и да ћемо, када се Србија повеже пругом од Ниша ка Софији, бити умрежени и с тим тржиштем.

Весић је закључио да је за пругу ка Нишу затворена финансијска конструкција и да ће део новца обезбедити држава, део из донација, а део ће бити обезбеђен из повољних кредита.

Цео разговор са Гораном Весићем можете погледати у видеу на почетку текста.

четвртак, 21. новембар 2024.
° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње