Заједнички центар кинеско-европске брзе железнице у Инђији – продубљена сарадња са Кином
Шангдонг, заједнички центар кинеско-европске брзе железнице, отворен је у Инђији. Повод је долазак првог кинеског воза са сировинама за израду гума у фабрици компаније "Линглонг".
Брзи воз у Србији отворио је нове могућности за квалитетнији и бржи развој теретног и путничког саобраћаја. Поред еколошких предности, ефикасност и стабилност у снабдевању, главна је карактеристика превоза добара железницом.
Секретар странке и председника "Шангдонг хајспид групе" Ванг Ћифенг каже да оснивање заједничког центра у Србији представља још једну прекретницу у историји развоја теретног железничког саобраћаја Кина-Европа-Шангдонг.
"Продубљујемо сарадњу Кине и Србије, а у следећем кораку ћемо се ослонити да овај заједнички центар повећа обрт и убрза везу са важним чворовима у Мађарској и Пољској", каже Ћифенг.
Саветник амбасадора Кине у Србији Џанг Џе указује да су се у давна времена на путу свиле чула звона камиле, а сада су то, наводи, точкови возова Кина Европа.
"Као водећи пројекат и култни бренд међународне сарадње 'Појас и пут', теретни возови Европе и Кине постали су популаран међународни производ. Оснивање овог центра додатно ће обогатити сарадњу Шангдонга и Србије и ојачати стабилност међунадордних ланаца снабдевања", истиче Џе.
Инђија постаје важан терминал на рути од Европе до Кине
Повећавањем и унапређењем капацитета интермодалног терминала Инђија, Србија постаје важан логистички центар у овом делу Европе.
Мартин Кубек, заменик извршног директора "Метранс групе", напомиње да је Београд, односно ,терминал "Инђија" прошле године постао један од најважнијих терминала у мрежи "Метранс групе".
"И са поносом нудимо клијентима и партнерима у Србији и суседним земљама наше искуство и знање. 'Метранс' радо инвестира у Србији и развија модерну интермодалну везу са нашом мрежом и лукама", каже Кубек.
Министар унутрашње и спољне трговине Србије Томислав Момировић наглашава да је овај теретни воз, који превози сировине потребне за фабрику гума у фабрици "Линглонг", једна од највећих инвестиција последњих година у нашој земљи.
"Као и други теретни возови који су прешли далеки пут од Казахстана, Русије, Белорусије, Пољске, Мађарске у Србију, указују на снажно економско партнерство и то колико је Србија важан партнер Народној Републици Кини", закључује Момировић.
Подсетимо, Србија је први слободнотрговински партнер Кине у централној и источној Европи.
Коментари