"Ер Србија" превезла милионитог путника у 2024. години – најављено проширење флоте и погодности за путнике
Српска национална авио-компанија "Ер Србија" је саопштила да је превезла милионитог путника у 2024. години и да је тај резултат забележен две седмице раније у односу на прошлу годину. Из компаније најављују проширење флоте, нове линије и сарадњу са "Мензис авијацијом", која је 5. марта преузела опслуживање на аеродрому.
Задовољство путника потврђују промене које је, за нешто мање од два месеца, увела "Мензис авијација", преузевши земаљско опслуживање "Ер Србије" на аеродрому "Никола Тесла".
Путници на аеродрому су у РТС-овој анкети истакли да виде напредак и бољу организацију, као и чињеницу, како кажу, да се брже чекира, те да има више отворених гејтова.
"Сваких месец дана види се значајна разлика у изгледу аеродрома, у услугама које се пружају на аеродрому", наводи један од саговорника у анкети.
Београдски аеродром на електрични погон
Мензис авијација је, истиче се, водећи глобални партнер у услугама на више од 250 аеродрома у 60 земаља, а аеродром "Никола Тесла" први је у региону на ком се авиони "Ер Србије" отпремају на летове коришћењем возила на електрични погон.
Употреба специјализованих возила, а не старих трактора – за померање авиона и превоз пртљага – утиче на смањење карбона у домаћем авио-саобраћају.
Директор саобраћаја "Мензис авијације" Гаврило Кандикјан каже за РТС да њихова опрема не користи чврста горива, ради на електрично напајање – од трактора последње генерације за изгуравање ваздухоплова, до елеватора за утовар и истовар пртљага и трактора за вучу пртљага.
"То је, да кажемо, иновативно у овом подручју и Мензисова политика којој тежимо до 2033. године је да тотално будемо независни од чврстих горива и да имамо карбон нула потрошњу", истиче Кандикјан.
Ер Србија: Нема гужви, кашњења и изгубљеног пртљага
Да све тече према очекивањима, потврђују и из националне авио-компаније – нема гужви, изгубљеног пртљага, нити кашњења летова.
Сарадња са "Мензис авијацијом" требало би да допринесе побољшању нивоа услуге за "Ер Србију", као и пружања бољег искуства путницима.
Томе ће допринети и још један "АТР" авион – осми у флоти националног превозника који ће летети у регионалном саобраћају, док се од јесени најављују нове линије.
Генерални директор "Ер Србије" Јиржи Марек наводи да чекају долазак широкотрупних авиона.
"Све зависи од процеса одржавања, јер када то буде завршено, авиони би требало да стигну. Очекујем да ће то бити крајем јула или почетком августа, тек после тога ћемо моћи да објавимо када ће стартовати летови ка Шангају, Мајамију – верујем да ће то бити новембар или децембар", наглашава Марек.
Летња сезона – испит и изазов
Испит за нове партнере биће предстојећи празници, као и летња сезона.
"Кључни индикатори пословања су доста бољи него што су били раније, а ту мислим на редовност и број заосталог пртљага који је дефинитивно био бољка прошло лето, али и путничко искуство које је, да кажемо, број један. То је наш приоритет за наступајућу летњу сезону и због тога смо дошли овде", каже директор саобраћаја "Мензис авијације" Гаврило Кандикјан.
Током лета на десетак пролаза требало би да проради биометријско аутоматско очитавање пасоша – као још једна новина, чиме ће се убрзати пасошка контрола.
У прва три месеца, аеродром "Никола Тесла" опслужио је 1,6 милиона путника, што је за 22,5 одсто више у односу на први квартал 2023.
Ако се овај тренд настави, до краја године очекује се да ће бити надмашен број путника из претходне године, а то је нешто мање од осам милиона.
Коментари