Читај ми!

Кинески аутомобили и на српском тржишту, могу ли да парирају Европљанима

Кина је прошле године претекла Немачку и постала други највећи светски извозник аутомобила, после Јапана. Све већи број кинеских аутомобила може се видети и на путевима у Србији.  

Дуго се на кинеске аутомобиле гледало с подсмехом. Ипак, све се мање смеју европски произвођачи. Кина је на путу да до крај године претекне Јапан и постане највећи светски извозник аутомобила.

Кинески произвођачи аутомобила продали су 1,76 милиона возила у страним земљама у првих пет месеци ове године, што је раст од 81,4 одсто у поређењу са истим периодом прошле године.

ЕУ је прошле године увезла преко пола милиона аутомобила кинеске производње – око 63 одсто од тога броја су електрични аутомобили. 

"На основу података које имамо, јасно је да су се купци и половних и нових аутомобила у Србији окренути доминантно немачким произвођачима", објашњава Петар Величковић са сајта Половни аутомобили.

Кинески аутомобили и у Србији

Неколико кинеских произвођача аутомобила послује и у Србији.

"Произвођачи су уложили озбиљне напоре у развијање својих аутомобила и у погледу дизајна и безбедности. Грађани Србије треба да дају шансу овим возилима и увидеће да стоје ‘раме уз раме’ са осталим европским конкурентима и реномираним произвођачима", указује Немања Стекић из компаније "Џили" у Србији. 

Истраге кинеских субвенција

Послују кинеске аутомобилске компaније и у земљама ЕУ, што задаје главобољу другим произвођачима.

У покушају да заштити индустрију, ЕУ је започела истрагу кинеских субвенција за електрична возила која би могла довести до трговинских ограничења, као што су повећање царине на кинеска возила.

"Кина се стратешки фокусирала на производњу и продају електричних аутомобила. Ту жели да се позиционира као лидер и на европском тржишту. Главни њихов адут је трошак производње електричног аутомобила, односно трошкови производње батерија", наводи Величковић.

Кинези су дуго опипавали пут ка европском тржишту.

Због санкција ЕУ Москви, продаја кинеских аутомобила у Русији расте вртоглаво, у Великој Британији су власници некадашњег поноса британске аутомобилске индустрије МГ, док је кинески бренд "Џили" власник шведског "Волвоа".

уторак, 19. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње