"Малерозна" кућа у Барајеву на удару возила – кад је двориште као део пута

Има једна кућа у Барајеву која се налази на таквом месту да од ње страхују и возачи и власници. Станари верују да би другачија сигнализација спречила возила да им улећу у двориште. Годишње надлежнима стиже око хиљаду захтева за постављање сигнализације како би саобраћај био безбеднији. Стручњаци констатују да се, нажалост, у Србији усталио концепт такозваних "опраштајућих путева".

Кућа је поред пута, али ваљда због кривине, као да се налази насред друма. На Глумчевом брду, у Барајеву, аутомобили, камиони, па чак и аутобуси јавног превоза често улете у двориште, ломећи капију, ограду и темељ куће. Срећом, заобилазили су бандере.

"Верујте ми, ноћу је мени ризик спавати код куће. Кад кучићи залају, ја излетим напоље", прича Оливера Илић.

Златомир Поповић каже да је виновник за сада последње незгоде обећао да ће доћи да поправи ограду у коју је улетео аутомобилом.

Оливера је екипи РТС-а показала ћошак куће у који се залетео аутомобил и оштетио темељ.

"Зидови горе у собама су испуцали од удара, а купатило срушено скроз", пожалила се Оливера.

Председник општине Барајево Братољуб Станисављевић напомиње да је од градских служби затражено да се проблем реши и смањи страх укућана.

"Имамо одговор да ће изаћи на терен и да ће поново поставити сигнализацију", наводи Станисављевић и оцењује да би брзина могла да се смањи препрекама на путу.

Наложено постављање нових саобраћајних знакова

У Секретаријату за саобраћај кажу да су донели решење којим је ЈКП "Београд пут" наложено постављање вертикалних саобраћајних знакова – двострука кривина или више од две узастопне кривине, од којих је прва налево, као и ограничење брзине до 30 километара на час, "како би се смањили ризици који су узроковани некомплетним профилом и геометријом улице".

Секретаријат је решење донео после увида на терену и о томе ће обавестити општину.

Помоћник директора Агенције за безбедност саобраћаја Мирко Коковић указује да такозвана С-кривина са малим радијусом јесте проблем, али не и једини.

"Утицај пута је доминантан, али људски фактор је највећи утицај, односно неприлагођена брзина", упозорава Коковић.

Додаје да је пут узан, па због успона и аутобуса, успоривачи на путу нису решење, јер многи возачи не штеде трап возила.

Устаљен концепт "опраштајућих путева"

Има и оних бахатих који убрзају кад примете знак који брзину ограничава на минимум.

"У Србији се усталио концепт 'опраштајућих путева'. Иако неко прави грешку, ми морамо да направимо пут и околину да умањују људске грешке, односно да немамо саобраћајне незгоде са фаталним исходом", истиче Коковић.

За Глумчево брдо чујемо најчешће зими. Када је снег и лед, баш туда најтеже пролазе аутобуси. Тада је ова кривина још опаснија.

"Београд путу" је наложено хитно постављање нове сигнализације, иако је посла на претек.

Секретаријат за саобраћај годишње прими око 800 службених захтева и 720 електронских пријава грађана, а запослени сниме ситуацију на око 1.000 градских локација.

четвртак, 11. децембар 2025.
3° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом