Плаћен депозит за "рафале" – пре доласка у Србију поред обуке пилота потребна и промена инфраструктуре

Влада Србија уплатила је другу рату аванса у износу од 411,75 милиона евра за набавку нових француских борбених авиона типа "рафал". Новац је исплаћен 15 дана пре рока, а како је раније најављено, први авиони, од 12 наручених, биће испоручени Србији 2028. године. Пре доласка првих рафала мора да се прилагоди целокупна инфраструктура аеродрома али или и програми за обуку пилота, каже за РТС војни аналитичар Влада Радуловић. Потпуно је друга филозофија летења на авионима типа "рафал" у односу на авионе типа "миг" које сада има у употреби наша војска, сматра уредник портала Танго сикс.

Војни аналитичар Влада Радуловић каже да ће прилагођавање инфраструктуре потребне за рафале бити захтеван са аспекта логистике и финансија.

"Прелазак са источне на западну технику уз међугенерацијски јаз захтеваће нову полетно-слетну писту, маневарску површину, хангаре за смештај авиона који морају бити климатизовани армирано-бетонски, али то подразумева и обуку и преобуку не само пилота већ и свих људи на земљи који ће опслуживати те авионе. А све то мораће да буде у највећој мери спремно пре доласка првих авиона. Овде имамо потпуно нову доктрину употребе тих авиона у односу на миг 29 који је суштински био ловац, док је рафал вишенамески авион који истовремено може да обавља више различитих задатака у ваздуху", објашава Радуловић.

Уредник портала Танго сикс каже да се већ ради на адаптацији маневарског простора и за то су опредељена средства из министарства одбране. Новац за куповину авиона обезбеђен је још прошле године ребалансом буџета, плаћене су две рате од преко 400 милиона евра, а за набавку авиона биће плаћено још око 1,8 милијарде.

"То неће бити коначна цена, пакет наоружања се још договара, што ће додатно увећати цену од 2,7 милијарде евра за набавку рафала", каже Војновић.

Он каже да према речима фрнцуских колега сама летелица није "прекомпликована" за употребу и верује да наши пилоти неће имати већих проблема да се прилагоде том авиону.

"Сама обука биће за њих у суштини рутина, биће обезбеђен и симилатор, а први пут ћемо имати за консултате бивше пилоте француског ратног ваздухопловства", рекао је Војиновић.

Војни аналитичар Влада Радуловић каже да размишљање на стратешки начин подразумева планирање неколико деценија унапред.

"Мора да се уради нова организациона структура, да се прилагоди и обука на Војној академији. Када произведете пилота, односно ишколујете пилота на Војној академији, он не седа одмах у авион као што је 'рафал', већ прво пролази основну, па напредну обуку, симулатор...", навео је Радуловић.

Такођ, како каже набавка новог школског авиона је још једно битно питање, а према речима Радуловића, има више заинтересованих компанија које желе да виде своје платформе код нас.

петак, 18. април 2025.
22° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом