Четвртком у 9: Школе између блокада и редовне наставе – подељена мишљења о протесту у просвети

Док једни наставници истичу да је блокада неопходна за заштиту њихових права и побољшање услова у образовању, други упозоравају да дуготрајни прекиди наставе штете ученицима и да решења треба тражити кроз дијалог. О актуелној ситуацији у просвети у емисији "Четвртком у 9" говорили су наставница у ОШ "Јелена Ћетковић" у Београду Ема Аврамовић, наставник у основној и средњој школи у Параћину Борко Петровић и директор у оставци ОШ "Лазар Саватић" Горан Петровић.

Наставница у ОШ "Јелена Ћетковић" у Београду Ема Аврамовић је рекла да се претходних година показало да законско скраћивање часова од 30 минута није нешто што је било примећено и што је могло да укаже на проблеме у просвети.

"Ми тренутно сматрамо да је блокада у овој ситуацији једини адекватан начин да ми покушамо да се изборимо за нека наша права и за неке ствари које сматрамо да нам следују као академским грађанима и као некоме ко треба да буде стуб ове државе", рекла је Ема Аврамовић.

Аврамовићева, која је чланица иницијативе "Пулс", поручила је да су деца приоритет и да би све за шта се сада залажу и боре требало да на дуге стазе промени ситуацију у просвети.

Наставник Борко Петровић, који предаје у једној основној и једној средњој школи у Параћину, рекао је да у основној школи у којој ради није било тоталне обуставе, већ само скраћивања појединих часова на 30 минута.

"Док је у средњој школи, у гимназији у Параћину, половина колега у обустави, а друга половина ради нормално, 45 минута", навео је Петровић.

Истакао је да се противи блокадама јер, како је рекао, из свог искуства, зна да у гломазном и инертном систему, какав је просвета, процеси и договори иду јако споро, као и да промене, било оне најбоље или оне најгоре, иду изузетно тешко и да је потребно пуно времена.

"Ја сам за то да се те ствари ипак решавају на други начин, на онај начин да не бисмо штетили деци и родитељима и свим осталим учесницима у образовно-васпитном процесу. Мислим, с тога, немамо толико времена колико нагомилани проблеми захтевају времена да би се решили и мислим да, док се они реше, образовање не сме да стане", навео је Борко Петровић.

У ОШ "Лазар Саватић" у Београду део наставника је у блокади, док део редовно држи наставу. Горан Петровић, директор те школе у оставци, рекао је да разуме студенте и матуранте, али је оценио да основна школа није простор где треба радити на такав начин.

"Именован сам за директора 2018. године. Ја не знам ниједну школску годину да је прошла без проблема. Од крађе тестова на завршном испиту, од короне, од трагедије каква се не памти, каква је Рибникар, од дојаве о бомбама, до данас. То је седми разред, мислим да ниједном није прошао без неке ванредне ситуације", навео је Петровић.

Додао је да је од 825 ученика у ОШ "Лазар Саватић" ове недеље у просеку око 220 долазило сваке недеље, као и да би волео да се сви они врате настави, без обзира на све проблеме који су вишеструки.

Петровић је истакао да има разумевања за колеге који су у обустави, али је поручио да ученици треба да буду у центру пажње.

"Мислим да то још дуго не може на такав начин. Губи се и на квалитету, губи се и на другим начинима, али та деца морају да буду ту и да крену са наставним процесом у потпуности", рекао је Горан Петровић.

Емисију Четвртком у 9 у целости погледајте у видео-снимку на почетку текста.

петак, 14. март 2025.
15° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса