уторак, 12.11.2024, 06:16 -> 12:09
Извор: РТС
Сваки шести возач у Србији попије па седне за волан – колико поштујемо правила у односу на Европу
Према међународном истраживању у којем је учествовала и Србија, сваки шести наш возач признао је да је сео за волан након што је попио чашицу или две алкохола. Директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић изјавио је за РТС да алкохол и даље представља једну од највећих претњи по безбедност саобраћаја.
У Србији возачи су одморнији у односу на европски просек, али зато двоструко мање носимо кациге док возимо бицикл, показују подаци великог истраживања, које је спроведено у 39 земаља.
Бранкo Стаматовић, гостујући у Јутарњем програму РТС-а, рекао је да је забрињавујући податак да је сваки шести испитаник у Србији рекао да је у алкохолисаном стању сео за волан.
"Податак је лошији у односу на Европу, где је сваки седми признао да је то учинио. Напредовали смо у смислу да то није прихватљиво, али је алкохол једна од највећих претњи по безбедност саобраћаја. Алкохол има низ негативних последица на возача, попут брзине рекција и процене ситуације", указује Стаматовић.
Стаматовић ипак истиче да је су 2018. године били лошији подаци у Србији – сваки пет испитаник признао је да је током вожње био под дејством алкохола.
Проблем везивања појаса
Напомиње и да су испитаници рекли да су за нулту толеранцију према возачима са пробним возачким дозволама, али истиче и податак да само трећина путника, односно 67 одсто везује сигурносни појас на задњем седишту, што је највећа разлика у односу на Европу.
"Везивање сигурносног појаса је највећи проблем по безбедност у саобраћају. Сваки пет путник у Србији који седне на задње седиште везује појас, који не спречава саобраћајну незгоду али смањује последице. Важније је везати појас на задњем, него на предњем седишту. То треба да нам буде навика", каже Стаматовић.
Колико је потребна кацига
Према његовим речима, у Србији око 50 одсто испитаника сматра да је кацига потребна приликом вожње бицикла, а 70 процената у Европи.
"Кацига је једино што може заштити бициклисту приликом саобраћајне несреће, јер нема кабину и појас, као и код електричних тротинета, али се не користи у односу на просек у Европи", наводи Стаматовић.
Стаматовић каже да смо се према ставовима у односу на пре пет година приближили Европи, али да их највише забрињавају лични ставови у односу на друштвене јер постоји велика разлика.
"Размишља се да је друштвено прихватљиво да се не вози под дејством алкохола, али да тамо неко то чини, па пребацујемо одговорност на другог, што је негативно. Јако је важно да кренемо од себе", закључује директор Агенције за безбедност саобраћаја Бранко Стаматовић.
Коментари