Превелика брзина и алкохол – највеће убице на путу
За само четири дана контроле од 35.000 контролисаних возила регистровали су 20 и по хиљада прекршаја. Полицијске патроле често заустављају возаче који понављају прекршаје - возе бахато, под дејством алкохола и опијата. Превелика брзина и алкохол су најчешћи прекршаји у саобраћају, кажу у Управи саобраћајне полиције.
Да гори црвени аларм у саобраћају потвђују и најновији подаци - више од две трећине зауствљених возача било је у прекршају.
"У 11.482 случаја је дошло до прекорачења брзине. Оно што је забрињавајуће јесте да и поред свих превентивних активности и упозорења да је убица на српским путевима брзина, и да је брзина та која доминира и у извршењу прекршаја али и као утицајни фактор у саобраћајним незгодама. Када говоримо о другим прекршајима, не треба занемарити традиционално алкохол, који је откривен у 425 случајева", рекао је Златко Беленцан, помоћник начелника Управе саобраћајне полиције.
Са алармантним вестима се наставаља. Полиција је ноћас зауставила у Суботици шездесетпетогодишњег возача који је управљао мопедом са 2,78 промила алкохола.
У стању потпуне алкохолисаности, са 2,10 промила алкохола, из саобраћаја је искључен четрдесетшестогодишњак. И то није све - двадесетједногодишњака је ухватила без возачке дозволе.
"Саобраћајна полиција је предузела максимум, а то значи да је прошле године преко милион и по прекршаја открила. Сада треба да схватимо да је и на појединцу одгвоорност и на породици зато што појединац одлучује да управља под дејством алкохола, психоактивних супстанци и да прекорачи дозвољену брзину. Полиција је када говоримо о репресији предузела максимум“, рекао је Беленцан.
Где је заказао систем
Стручњаци сагалсни - део система који се бави контролом и принудом функционише, али онај који се односи на превенцију - да убеди учеснике у саобраћају да се безебдно понашају је, оцењују - потпуно заказао.
"Систем треба да убеди возаче, путнике и пешаке да се безбедно понашају у саобраћају кроз, пре свега, систем образовања и васпитања у вртићима, школама а за одрасле треба да се спорводе јаке и делетворне медијске кампање. То изостаје и систем једино функционише на систему принуде које спроводи полиција али који има своје домете и ми те домете видимо јер већ четири године не можемо да променимо статистику и већ четири године не можемо да успоставимо тренд пада броја погинулих“, рекао је Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Акција појачане контроле саобраћаја
Србија је једна од 32 државе у којима је спроведена Међународна акција појачане контроле саобраћаја.
"Ми смо и даље једна од најнебезбеднијих држава Европе. У Немачкој која је много безбеднија држава од нас што се тиче саобраћаја, 90 процената путника на задњем седишту везује појас, у Србији око 14. Иначе та обавеза датира од 2009. године што значи да смо ми за 15 година постигли да непуних 15 процената путнка везује појас на задњем седишту. То значи ако будемо ишли овим темпом да ће нам требати још 75 година да достигнемо тренутно стање у Немачкој“, напомиње Окановић.
Да бахати возачи не мењају навике чак ни кад им се најави да су на путу постављене камере за контролу брзине, сведочи случај - 120 километара на сат у Булевару Краља Александра. И још 50 сличних за само седам дана.
Коментари