Од промене закона кажњено више од 600 возача електричних тротинета, безбедност највећа брига
Пре више од два месеца електрични тротинети су и званично постали превозно средство које мора да се креће коловозом и које контролише саобраћајна полиција. Међутим, они који их возе тврде да се на коловозу не осећају безбедно, а анализе показују да већих незгода није било.
Од 16. јуна, од када је вожња електричних тротинета уређена допунама закона о безбедности саобраћаја, припадници саобраћајне полиције казнили су више од 600 возача. Скоро 50 одсто кажњених непрописно се кретало коловозом, превозили су још једну особу или нису имали светлоодбојни прслук. Највише прекршаја направљено је у Београду и Новом Саду.
"Досадашњим радом саобраћајне полиције, конкретно у Новом Саду, откривено је око 400 саобраћајних прекршаја од којих је око 73 одсто због непоседовања кациге. Исто тако, велики проценат, 23 одсто је оних који немају налепницу. Зато је апел нашим суграђанима да носе кацигу како би били безбеднији, али исто тако и да означе своје тротинете како би имали регуларно право да учествују у саобраћају", рекао је Милан Илић из Агенције за безбедност саобраћаја.
Од 15. јуна забрањена је и вожња тротинета тротоаром, али кажу да се, на десној страни коловоза, куда смеју да возе, не осећају безбедно.
"У закону је забрањено да се вози тротоаром али у пракси ми не сматрамо да је то превише примењиво више због безбедности возача, не осећамо се безбедно да се возимо десном страном коловоза, просто јер онда више ништа није у нашим рукама већ је у рукама возача аутомобила који су у све већој мери на телефонима и једноставно не обраћају пажњу на друге учеснике саобраћају", навео је Никола Грујовић, возач тротинета и власник сервиса за тротинете.
И пешаци и возачи тротинета се жале на безбедност
Иако се и пешаци и возачи тротинета жале на безбедност, анализе показују да већих незгода није било.
"Аутомобили приликом испаркиравања уназад не виде тротинет да се приближава и онда га ударају, тротинеташи онда напуштају тротинет и одскачу са стране и онда се тротинет подвлачи под аутомобил где долази до кривљења виљушке итд", рекао је Грујовић.
Иначе, Агенција за безбедност саобраћаја до сада је у целој Србији издала више од 10.000 налепница, у Београду 3.600, Новом Саду 2.700. Налепницу могу добити само тротинети, чија је снага до 0,6 киловата, тежина до 35 килограма и не смеју да се крећу брзином већом од 25 километара на час.
Коментари