Читај ми!

Погинуло више од тридесет мотоциклиста од почетка године – пребрза вожња, без кациге

Од почетка године тридесет четворо мотоциклиста изгубило је живот у саобраћају. Узрок је углавном пребрза вожња, без заштитне опреме. Доприноси и недостатак искуства, с обзиром на то да је највише погинулих имало између 18 и 35 година.

У летњим месецима не прође дан, а да бар један мотор не буде оборен. Од почетка године било је готово 900 саобраћајних незгода, у којима су учествовали двоточкаши.

Према статистици највише страдају новопечени возачи због својих или туђих грешака.

"У првих 13 дана у овом месецу, пет је погинулих возача мотоцикала. Највише погинулих је младих возача који су у првих 10 година вожње. Од 34 погинула на мотоциклима или у саобраћајним незгодама са мотоциклима, 60 одсто је користило заштитну опрему и кацигу, што је поражавајуће", каже Славиша Лакићевић, начелник Саобраћајне полиције.

Лоша процена и реакције осталих учесника у саобраћају, мотоциклисте остављају без простора и времена.

"Код мотоциклиста увек фали за избегавање један метар, секунд и најмање један комад заштитне опреме који је углавном у мотоциклу јер их мрзи да га ставе,врућина им је или је опрема код куће. Боље je да вам буде топло у опреми, него да лежите у Ургентном центру и да вас хлади клима-уређај", истиче др Владимир Јевтић из Асоцијације за безбедност мотоциклиста. 

Шта је решење

За црну статистику, каже, одговорни су сви који се баве саобраћајем, путевима и прописима.

Агенција зато апелује да се путеви боље одржавају, путни прелази обоје неклизајућим материјалима, али и да се сва превозна средства на два точка препознају као рањива и угрожена категорија учесника у саобраћају.

"Основни проблем безбедности саобраћаја у целом свету, па и у Србији је несхватање озбиљности које саобраћај носи. Људи олако улазе у саобраћај, дозвољавајући опасне ситуације свесно или несвесно. Саобраћајне незгоде и последице са погибијама и тешким повредама, јављају се када је нешто нелогично и када се нешто не одвија по ономе како је прописано", наводи проф. др Милан Вујанић са Саобраћајног факултета.

У једном су сагласни сви – решење је подизање свести, као и интензивније обуке како би се утицало на ставове младих пре него што постану возачи мотоцикала.

недеља, 17. новембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње