Погинуло више од тридесет мотоциклиста од почетка године – пребрза вожња, без кациге
Од почетка године тридесет четворо мотоциклиста изгубило је живот у саобраћају. Узрок је углавном пребрза вожња, без заштитне опреме. Доприноси и недостатак искуства, с обзиром на то да је највише погинулих имало између 18 и 35 година.
У летњим месецима не прође дан, а да бар један мотор не буде оборен. Од почетка године било је готово 900 саобраћајних незгода, у којима су учествовали двоточкаши.
Према статистици највише страдају новопечени возачи због својих или туђих грешака.
"У првих 13 дана у овом месецу, пет је погинулих возача мотоцикала. Највише погинулих је младих возача који су у првих 10 година вожње. Од 34 погинула на мотоциклима или у саобраћајним незгодама са мотоциклима, 60 одсто је користило заштитну опрему и кацигу, што је поражавајуће", каже Славиша Лакићевић, начелник Саобраћајне полиције.
Лоша процена и реакције осталих учесника у саобраћају, мотоциклисте остављају без простора и времена.
"Код мотоциклиста увек фали за избегавање један метар, секунд и најмање један комад заштитне опреме који је углавном у мотоциклу јер их мрзи да га ставе,врућина им је или је опрема код куће. Боље je да вам буде топло у опреми, него да лежите у Ургентном центру и да вас хлади клима-уређај", истиче др Владимир Јевтић из Асоцијације за безбедност мотоциклиста.
Шта је решење
За црну статистику, каже, одговорни су сви који се баве саобраћајем, путевима и прописима.
Агенција зато апелује да се путеви боље одржавају, путни прелази обоје неклизајућим материјалима, али и да се сва превозна средства на два точка препознају као рањива и угрожена категорија учесника у саобраћају.
"Основни проблем безбедности саобраћаја у целом свету, па и у Србији је несхватање озбиљности које саобраћај носи. Људи олако улазе у саобраћај, дозвољавајући опасне ситуације свесно или несвесно. Саобраћајне незгоде и последице са погибијама и тешким повредама, јављају се када је нешто нелогично и када се нешто не одвија по ономе како је прописано", наводи проф. др Милан Вујанић са Саобраћајног факултета.
У једном су сагласни сви – решење је подизање свести, као и интензивније обуке како би се утицало на ставове младих пре него што постану возачи мотоцикала.
Коментари