Од Лознице до Београда за сат и кусур - у Србији се тренутно гради 398 километара брзих саобраћајница

Изградњом ауто-путева, Србија се повезује са суседним државама, док би изградњом брзих саобраћајница требало да се повежу окрузи и региони унутар земље. У Србији се тренутно гради 398 километара брзих саобраћајница. Најинтензивнији радови су на Фрушкогорском и Дунаваском коридору, као и на деоници Шабац-Лозница.

На Дунавском коридору, дугом 68 километара, од петље Пожаревац до Градишта, према информацијама из "Коридора Србије", ради се на 90 одсто трасе. Очекује се да ће до краја ове године један део Коридора бити пуштен у саобраћај, а цео завршен до почетка 2026.

"Паралелно са тим пројектује се наставак брзе саобраћајнице, колеге из 'Путева Србије' раде пројектно-техничку документацију за наставак који ће ићи преко Доњег Милановца до Брзе Паланке и одатле два крака, један према Кладову и један према Неготину", каже Александар Антић из "Коридора Србије".

Од 46 објеката, на брзој саобраћајници од Шапца до Лознице завршена су 22. Велики обим радова подразумева постављење 500.000 тона асфалта и 200 километара заштитне ограде. Иако временски услови не иду на руку, више од 300 радника и 300 машина дневно је ангажовано на извођењу радова.

"Људи у овом крају су стварно презадовољни, јер кад схватите да сте до прошле године кроз Кленак, Платичево, Хртковце путовали иза камиона, иза трактора... Када  наставимо тамо даље од Штитара, Слепчевића, до Лознице, кад будемо ослободили та места тешког теретног саобраћаја, па добитак је вишеструк", каже Никола Караџић из ЈП "Коридори Србије".

На Фрушкогорском коридору - најдужи тунел у Србији дуг 3,5 километра

Очекује се да ће радови на деоници од Шапца до Лознице бити завршени до краја ове године. А када буду пуштени у саобраћај 54,58 километра, уместо досадашњих два сата од Београда до Лознице, путоваће се око 70 минута.

Брзом саобраћајницом пројектованом за брзину од 100 километара на сат биће повезани Лозница и Шабац, који ће ауто-путем Шабац-Рума имати директну везу са Коридором 10 и Фрушкогорским коридором.

Транутно се на Фрушкогорском коридору највише ради на 3.5 километра најдужег тунела у Србији. 

"Ми смо у две тунелске цеви од седам километара до сада урадили нешто преко 2.700 метара и већ смо негде на 40 процената на том тунелу и паралелно са тиме интензивно радимо на мосту преко Дунава, који ће повезати Каћку страну са Петроварадинском. Почели смо да раидмо и на траси и очекујемо да ћемо до јуна 2026. завршити Фрушкогорски Коридор", каже Антић.

Весић: У овом тренутку градимо 398 км брзих саобраћајница

Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре каже да се у овом тренутку гради 398 километара брзих саобраћајница, а само у 2024. години биће завршено скоро 83 километра брзих саобраћајница.

"Поред тога, ако додамо да се пројектује тренутно 354 километара ауто-путева и преко 500 километара брзих саобраћајница, јасно је да ћемо у наредном периоду успети да Србију потпуно премрежимо мрежом ауто-путева и брзих саобраћајница", каже Весић.

Крајем прошле године обележен је почетак радова на брзој саобраћајници "Осмех Србије" на северу Војводине, а надлежни најављују почетак радова на такозваном Шумадијском коридору - брзој саобраћајници "Вожд Карађорђе" дуге 78 километара, која треба да повеже источну са централном и западном Србијом.

петак, 22. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње