Странци возачи у јавном превозу - више нису атракција, задовољни и они и путници

Још се препричава анегдота како су сви путници у аутобусу јавног превоза наводили тек запосленог возача, странца, кроз београдске улице. Србији тренутно недостаје 20.000 професионалних возача.

На почетку су кажу, били атракција, са њима су се путници сликали, поклањали им воду, кекс и воће да се освеже.

"Некада нам кажу мајсторе, колега и добар човек, када им помогнем", наводи Асока Сарат Кумара.

Ушли су стидљиво и бојажљиво у наше градске аутобусе, још бојажљивији су били послодавци, па и путници. 

Сада многи размишљају о њима као о сваком другом возачу, неки још немају искуства са страним возачима у јавном превозу, а они који имају кажу да су задовољни.

"Мени је више интересантно како кондуктери комуницирају с њима", каже једна од путница.

Верују да су се брзо прилагодили на нашу земљу, јер су дошли на боље као што и наши људи који иду у иностранство иду са том идејом.

У Србији недостаје 20.000 професионалних возача. Групација "Мобилитис", бивша "Арива", први је приватни превозник који је у октобру 2022. године примио возаче из Шри Ланке, њих 30, сада још 20. Уче српски језик и имају организован смештај, као и припрему за вожњу, каже послодавац.

"Од 2018. године почиње велики одлазак возача ка Западној Европи где су плате много веће, не можемо да испратимо те плате које они примају у Италији, Аустрији, Немачкој. Од те године почиње да се јавља велики проблем са недостатком професионалних возача. Ми смо покушавали разне акције, доучавање за Ц категорију, кад смо све могуће искористили нисмо имали начина да ангажујемо наше возаче", каже један од приватних превозника Душан Крстић.

"На почетку је било тешко, али Београд је мало бољи од Шри Ланке. Сад сам већ 11 месеци овде, спријатељили смо се и навикли на људе овде", каже возач из Шри Ланке Тилина Шамика.

"Оно што смо ми радили са њима за 3-6 недеља тренинга је упознавање са градом Београдом то је да се упознају са карактеристикама сваке од линија на којима раде. Посебан акценат су ставили на зимаком периоду, рад на снегу, дакле са временским условима са којима се они нису сусретали раније", каже Крстић.

Многи путници се још чуде када виде странца за воланом, али они су ипак постали наша свакодневица. Научили су да возе десном страном, да поздраве путнике, и за сада имају стрпљења за гужве. Иако је комуникација са возачима забрањења током вожње, сигурно ћемо их нешто запитати.

Мада, то можемо питати и сапутника или потражити на мобилним апликацијама, где је много тога доступно. Нема приватне фирме у превозу која их нема, или не планира да их доведе. Да је тако, показују и подаци Инфостуда - прошле године имали су 2.662 огласа за возаче.

понедељак, 18. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње