Плес на браницима

Вожња улицама Пекинга личи на вожњу ролеркоустером, то јест вашарским тобоганом

Није у питању неки стрмоглав, јер је Пекинг раван град, већ сталан утисак да ће вам се у наредном тренутку догодити нешто страшно.

Притом, ништа страшно се не дешава. За недељу дана ,колико сам овде, видео сам само један мањи удес. Мада то не значи да удеса нема, само бих, статистички гледано, са оваквим гужвама и уз овакву вожњу удесима морао чешће да присуствујем.

Дакле, Кинези, или барем Пекинжани, возе на браницима. То значи да се суседном аутомобилу прилази на центиметар и онда се тестирају живци. Ко ће кога да пропусти.

Ситуација се разрешава у секундама и сви иду даље. Седећи у таксију виђао сам престројавања због којих би у Београду и најмирнији возач изашао из кола да се бије. Али у Пекингу нисам видео никога да је некоме добацио, опсовао га или барем показао неки непристојни гест.

(Наравно, постоји могућност да ја псовке и гестове не препознајем.)

Возачи овде зато интензивно користе сирену.

Сиреном се обавештава колега из суседне траке да намераваш крвнички да га исечеш или да не покушава он да исече тебе, јер журиш.

Посебна прича су пешаци, особе без икаквих права у Пекингу.

Уколико се пешак нађе на прелазу (а ретко прелазе другде), дужан је да пропусти сваки аутомобил који наилази.

Ако случајно не види возило, возач ће га љубазно, сиреном, упозорити да се укопа на лицу места.

Не једном сам видео пешака како стоји насред улице док аутомобили звижде око њега.

Нит је он или она узбуђен, нити се возачи потресају његовом судбином.

Пешак само чека повољан тренутак да се ситуација мало рашчисти.

Бициклисти су за један степен изнад пешака, али саобраћајни ланац поштује само право јачег.

Нико не вози грубо на бициклисту, али нисам стекао утисак да су према њима посебно нежни.

Аутомобил је закон, аутобус је бог, тенк на улици још нисам видео, а сви остали равнају се према тим правилима.

Саобраћај је обилан, јер су Кинези у последњих десетак година дошли до новца и покуповали (нове) аутомобиле, о чему ће бити речи у неком наредном посту.

Повремено се саобраћај закрчи толико да све стоји десетак минута, а онда се негде нешто отчепи и крене померање. Никада нисам негде "камповао" дуже од двадесетак минута, али у граду где нема вожње испод пола сата, свако успоравање нервира.

Када смо се договарали око пута у Пекинг, колеге су ме питале да ли ће ми бити потребна локална возачка дозвола.

Боље да је имам, макар је и не користио, рекох.

Мада ме колеге наговарају да се окушам у вожњи до Великог зида, бојим се да ће ми дозвола на кинеском служити само за мангупирање у Београду.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 21. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње