Историја џеза (7) – Рани свинг

Кад су се 1920-те претвориле у 1930-те, нови концепти ритма и свирања трансформисали су се у нове звукове великих и малих бендова. Почевши од 1928. године, Ерл Хајнс Оркестар се емитовао широм већег дела средњег запада из кафеа „Grand Terrace“ у Чикагу, где је Хајнс имао прилику да изложи своје нове приступе ритму и фразирању са великим бендом. Хајнсов аранжер Џими Манди ће касније допринети опусу оркестра Бени Гудмен.

Из њујоршког „Cotton Club“-а своје нове звуке емитовао је на националном нивоу, Оркестар Дјука Елингтона, а потом и оркестри Кеба Келовеја и Џими Лансфорда. Такође у Њујорку, оркестар Флечера Хендерсона представио је нови стил у „Роузленд“ балској дворани,... Бени Мотен и оркестар Канзас Ситија представили су солистички оријентисан облик свинга - симбол еволуције музике била је промена имена Мотенове мелодије са потписом, са "Мотен Стомп" у "Мотен Свинг". Мотенов оркестар је имао веома успешну турнеју крајем 1932. Публика је одушевљена новом музиком, а у позоришту „Pearl“ у Филаделфији у децембру 1932. врата су отворена за публику која се нагурала у позориште да чује нови звук, захтевајући седам бисова Мотеновог оркестра.

Тридесетих година дошле су финансијске потешкоће  Велике депресије које су ограничиле снимање нове музике и отерале неке бендове из пословања. У то време, "Sveet" плесна музика је остала најпопуларнија код беле публике и успешно су је представили вође бендова као што су Гај Ломбардо и Шеп Филдс, док су Оркестар Каза Лома и оркестар Бени Гудмена кренули против тога, циљањем млађе публике са новим стилом свинга

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње