Читај ми!

Жене у музици

Астрид Кнехлајн на барокној обои и блок-флаути изводи Сонате мање познатих немачких барокних аутора: Јохана Давида Хајнихена, Јохана Шерера, Јохана Кристијана Шикхарда и Кристофа Шафрата. Ова дела обједињена су на албуму "После Баха – Заборављена блага немачког барока" који је издавачка кућа Ars Produkcion објавила 23. маја 2025. године.

Музика немачког позног барока најчешће се везује за његове најистакнутије представнике – Јохана Себастијана Баха  и Георга Фридриха Хендла. Међутим, живописну и богату музичку културу Немачке тог периода обликовали су и други композитори, од којих су многи данас заборављени. У жељи да их открије и представи слушаоцима на оригиналним инструментима из епохе, Астрид Кнехлајн је заједно са члановима свог ансамбла спровела минуциозно истраживање у библиотекама и архивама, а одабране сонате које ћете чути у емисији представљају тек део њиховог открића. Једно од таквих, готово заборављених блага чува се у Библиотеци Краљевског конзерваторијума у Бриселу. Реч је о антологији барокних соната из заоставштине пруског краља Фридриха Великог, која пружа увид у музички укус и извођачке праксе на двору тог времена. Фридрих Велики био је познат као велики љубитељ музике, али и композитор и извођач, који је око себе окупљао најзначајније немачке ауторе и музичаре свог доба. У духу барокне традиције, где су музичари често свирали више инструментата, Астрид Кнехлајн се појављује као солисткиња на барокној обои и блок-флаути, а занимљиво је истаћи да су се чланови њеног ансамбла – Атилио Кремонези, чембало, Данијел Розин, виолончело, Томас Гетшел, виола да гамба, и Розарио Конте, теорба – упознали током заједничких наступа у водећим европским барокним оркестрима.

Рођена у баварском граду Ротенбург поврх Таубера, Астрид Кнехлајн је од детињства неговала наклоност ка дувачким инструметнима. Била је најмлађа студенткиња на Високој школи за музику и Нирнбергу, а дипломирала је на Универзитету уметности у Цириху. Године 2007. специјализирала је историјски информисано извођење на барокној обои на Високој школи за музику у Торсингену, а потом се додатно усавршавала у Верони, као и на Конзерваторијуму у Амстердаму у класи Алфреда Бенардинија. Као успеси у њеној биографији издвајају се наступи са Ћећилијом Бартоли, Пласидом Домингом и Сол Габетом, као и диригентима попут Никлауса Арнонкура, Ђованија Антонинија, Рикарда Шајија и других. Плодну сарадњу остварила је са бројним оркестрима, међу којима посебно место имају ансамбли и камерни састави у чијем фокусу је историјски информисано извођење. Премда је њен рад у највећој мери везан управо за овакав вид музицирања, о чему сведоче и бројне награде на такмичењима у Цириху и Лондону, Астрид Кнехлајн је посвећена и извођењу и промовисању савремене музике, а занимљиво је истаћи да је за Швајцарски радио остварила и снимке дела савремених аутора. Активна је као чланица Оркестра „Ла Шинтила“ при Опери у Цириху, често наступа и на салцбуршком Фестивалу, а своја знања и искуства предано преноси студентима на Конзерваторијуму у Берну.

 

Уредница: Ирина Максимовић Шашић

 

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом