Читај ми!

Александар Милосављевић: Рефлексије о позоришту

У емисији РЕФЛЕКСИЈЕ у цикусу „Позориште у доба короне” можете слушати осврт Александра Милосављевића на 65. Стеријино позорје, одржано од 26. септембра до 4. октобра у Новом Саду, као и на 7. Фестивал дуодраме, који је одржан од 5. до 10. септемба у Тополи.

Програм 65. Стеријиног позорја је у другој години селекторовања осмислио драматург и театролог Светислав Јованов, потврђујући правило да је избор представа селектора у години истека мандата смелији но претходни. Тако је ова Јовановљева селекција показала неке од најбољих и најхрабријих искорака нашег театра, а новина је и увођење слекције Друга сцена, коју је конципирала драматуршкиња Ивона Јањић. О неким од представа приказаним на 65. Позорју Александар Милосављевић је већ писао за Трећи програм (о суботичкој продукцији Густав је крив за све, ауторском пројекту Кокана Младеновића, или о његовој сарајевској инсценацији Сјећаш ли се Доли Бел Абдулаха Сидрана, као и о комаду Семпер идем Ђорђа Лебовића Народног позоришта Сомбор, у драматизацији и режији Горчина Стојановића), тако да ће у вечерашњој емисји првенствено бити речи о пројекту Кретање, насталом према тексту Димитрија Коканова, у режији Јоване Томић и продукцији Битеф театра, те о представи Ајхман у Јерузалему који је у Загребачком казалишту младих режирао Јернеј Лоренци, који је свој ауторски концепт засновао на новинским извештајима Хане Арент о суђењу злогласном нацисти, те на доцнијим студијама ове ауторке

*    *    *

Овогодишњи Фестивал дуодраме Топола 2020, показао је да драмски комади за само две улоге, не морају да подразумевају инсценације које театарску уметности представљају у најпоједностављенијем облику. По речима Александра Милосављевића: „драматуршкиња и драмска списатељица Јелена Мијовић, селекторка Фестивала, није пристала да одабир представа утемељи на стереотипним карактеристикама дуодрамских продукција, па је у Тополу позвала представе које нимало нису једноставне, а понајмање по својим тематикама. Ничег једноставног (или поједностављеног), нема у Сценама из брачног живота кроз које је Ингмар Бергман описао животну драму жене и мушкарца чији се брак распао; ни драмска прича Хосеа Санћиса Синистера Ај Кармела у режији Душана Петровића није једноставна јер таква није ни судбина двоје путујућих глумаца чија се представа, у време Шпанског грађанског рата, завршава трагедијом. Посебно ничег једноставног не може да буде у одлуци двоје веома младих људи да у дуодрами Игора Бауерсима Норвешка данас, коју је режирао Нинослав Ђорђевић, своје путовање окончају самоубиством. Искомпликоваће се и наизглед безазлени инцидент када се познати престонички првак и његова колегиница из провинцијског аматерског позоришта нађу заробљени у дому културе у глувој провинцијској ноћи - што је почетна драмска ситуација у комаду Шта ћемо сад? Бранка Ђурића Ђуре који је режирао Ерол Кадић”.

Читала Душица Мијатовић.
Уредница емисије Тања Мијовић.



Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње