Хроника Трећег програма

Можете слушати осврт Ане Марковић на концерт Симфонијског оркестрa РТС-а, под управом диригента Жанга Гуојонга, а потом осврт Љиљане Ћинкул на изложбу Зорана Димовског „Поклон”, као и осврт Дејана Петровића на филмове Митсио Мијазаки Хикари „37 секунди” и Изабел Кушет „Елиза и Марсела” приказане на 69. Берлиналу.

У Комбанк двoрани у Београду 7. марта је одржан концерт Симфонијског оркестра Радио-телевизије Србије којим је дириговао Жанг Гуојонг из Кине, док је у улози солите на клавиру наступио пијаниста Владимир Милошевић. Концерт под називом Вече Чајковског обухватио је два обимна и раскошна дела из зрелог стваралачког периода композитора Петра Чајковског - Симфонију број 5 и Први клавирски концерт. Како коментарише Ана Марковић, непретенциозност и одмерена чврстина показују се кроз ингениозан приступ: уместо оптерећења душе стрепњама и питањима о уделу судбине у једном животном току, уз опасности од фронталног и отуда могуће отуђујућег, одбојног приступа публици, диригентска палица музику води до слушаоца, позивајући га да се у њој и сȃм снађе и суочи се њеном са градиозношћу.

* * *

Амбијентална инсталација Зорана Димовског Поклон постављена је у Ликовној галерији Културног центра Београда од 14. марта до 4. априла. Како нас обавештава Љиљана Ћинкул, овог сликара и графичара критика је од самих његових почетака и формативних година издвојила као једну од најзанимљивијих појава на нашој уметничкој сцени; он је успоставио препознатљив стваралачки систем концентрисан на феномен материје близак искуству енформела из шездесетих година. Његова нова изложба својим амбијенталним карактером и вишеслојним значењским кодовима реферише на идеолошку амбивалентност која дели животну реалност од фиктивних пројеката политичке елите. Шест цртежа великог формата композиционо су једноставно решени, а на неутралном колористичком фону центрирани су: цитати-текст, калиграфисана реч, и реченица.

* * *

Са 69. Берлинала, одржаног током јануара у немачкој престоници, Дејан Петровић издваја дебитантски играни филм 37 секунди јапанске редитеке познате као Хикари, као и остварење Елиза и Марсела истакнуте шпанске редитељке Изабел Кушет. Протагонисткиња филма 37 секунди је млада цртачица манга стрипова која, упркос томе што је осуђена на то да о њој брину други јер болује од церебралне парализе, одлучује да судбину преузме у своје руке. С друге стране Изабел Кушет на велико платно доноси заборављену причу из дубоке шпанске провинције стару више од једног века; у питању је сторија о злехудој романси између Елизе Санчез Лориге и Марселе Грације Ибеас, а филм је пригoдно назван по именима главних јунакиња и приказан у главном такмича овогодишњег Берлинала.

Чита Марица Милчановић.
Уредница емисије Тања Мијовић.

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње