Читај ми!

Глуков Орфеј

Митски певач Орфеј је најобрађиванији лик у историји музике.

У данашњој емисији Кон анима говорићемо о верзији Кристофа Вилибалда Глука, а у анализи ће нам помоћи и контратенор Ентони Рот Костанцо који је тумачио ролу Орфеја у Метрополитену. Уредница је Горица Пилиповић.

Орфеј и Еуридика је подједнако камен темељац у историји опере и у Глуковом опусу с обзиром да је то прва од његових реформистичких опера. Премијера је била 1762. у Бечу. Суштина Глукове реформе је у обнављању музичко-сценске уметности према античким идејама и у њеном ослобађању од конвенција. Орфеј је у потпуности рађен у складу са тим принципима, ако се изузме увертира, која је - уместо да припреми публику на суморну атмосферу дела - веселог, играчког карактера. „Пишући ову оперу настојао сам да сведем музику на њену праву улогу – да помогне поезији у јачању израза осећања и приказа ситуација, без прекидања тока радње или њеног разводањавања површним орнаментима. Поврх свега, било је неопходно да се у дијалозима избегне преоштар контраст између арије и речитатива како се не би неспретно прекинуо покрет и жар сцене," пише Глук у предговору за наредну оперу, Алкесту, али истим идејама се руководио и компонујући Орфеја.

Кон анима

Autor:
Горица Пилиповић, Исидора Бован

Кон анима је посвећена опери. Портрети уметника, занимљивости из света оперe, анегдоте и оперске звезде, освежавају овај својеврсни радио водич кроз захтевни свет музичке сцене. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње