четвртак, 25. јул 2024, 12:05
Драме Милоша Петричића и Марије Караклајић
Ми (Милош Петричић) и Pars Hostilis (Марија Караклајић)
Милош Петричић: Ми
У овој драми реминисценција на судбину неколико ликова из прошлости и њиховог „проналажења” данас, аутор повезује ситуације њихових живота са познатим ситуацијама и цитатима из фимова.
Кроз промишљања могућих и остварених животних путева, аутор говори о повезаности, али и различитости стварног света и света филма, у којем се тај стварни свет огледа.
Улоге тумаче: Радослав Миленковић, Данијел Сич, Јана Милосављевић, Милица Зарић, Бојана Стефановић и Владислав Михаиловић
Лектор: Олга Бабић
Тон-мајстор: Зоран Узелац
Музички уредник: Предраг Стаменковић
Продуцент програма: Александра Рајић Жикић
Редитељ: Милош Петричић
Уредница серије: Мелина Пота Кољевић
Производња: Драмски програм Радио Београда, децембар 2019.
у наставку у 12.28
Марија Караклајић: Pars Hostilis
„Pars Hostilis” Марије Караклајић пример је текстуалног предлошка намењеног савременом драмском, позоришном или радијском делу. Његова специфична форма, ненавођење лица која текст говоре, као и значај који се придаје самом језику, нуде језичке призоре снажне симболике који нам откривају више о савременом човеку, свету и његовом месту у њему.
Тематски гледано, „Pars Hostilis” је текст о Нерону, римском цару чувеном по наклоности према уметности, али и суровости и наводном лудилу, који се кроз његов солилоквијум и приказује путем сукоба између Нерона-владара, Нерона-глумца и Нерона-гледаоца. Ипак, његова опседнутост Херкулом, као узором из митске грађе, „представом” себе за друге и тиме какав он јесте насупрот томе, више је од психолошког раздора ‒ она открива структуралну схизофренију данашњег друштва самозаљубљених појединаца жељних моћи.
Улоге тумаче: Никола Вујовић, Михаило Јовановић и Миљан Прљета
Лектор: Олга Бабић
Тон-мајстор: Милан Филиповић
Музички уредник: Драган Митрић
Продуцент програма: Александра Рајић Жикић
Режија: Влатко Илић
Уредник серије: Оливера Коларић
Производња: Драмски програм Радио Београда, октобар 2018.
Коментари