четвртак, 25. апр 2024, 16:00
Неправда и класна борба
Борис Лијешевић и Игор Коруга
На Великој сцени „Љуба Тадић“ Југословенског драмског позоришта, 17. априла је премијерно изведена представа „Михаел Колхас“, Хајнриха фон Клајста у драматизацији Федора Шилија и у режији Бориса Лијешевића. Новела „Михаел Колхас“ немачког писца Хајнриха фон Клајста, објављена је почетком 19. века, а радња комада се дешава у 16. веку, у време Сељачког рата. Главни јунак (историјска личност) је трговац коњима, побожан и правдољубив породични човек, који због доживљене неправде одлучује да се сам бори за своје право, постајући тако разбојник и убица. Поводом премијере, редитељ Борис Лијешевић је између осталог рекао, да је то „прича о потреби за правдом и за системом који човеку гарантује да, уколико мирно живи, вредно ради, чува породицу, систем ће га, ако не наградити оно бар заштитити”. И запитао се „како живети у том систему који не штити права грађанина већ је фасада за порочност и самовољу богатих и моћних… Како живети са неправдом које је све више и која се исправити не може, која те поништава као људско биће?“.
На Светски дан игре, 29. априла, на Малој сцени „Петар Краљ“ Атељеа 212, премијерно ће бити изведена представа „Unstable Comrades“, по концепту кореографа Игора Коруге и у продукцији Станице Сервиса за савремени плес. Кроз сарадњу са петоро плесача из Румуније и Србије, а по његовим речима, „представа критички испитује различите механизме нормативизације, опресије и експлоатације у сферама личног – нпр. род, сексуалност, жеља, осећања, тело - у којима се капитализам, патријархат и други системи репресије данас укрштају и међусобно делују“. Ова представа је повод за разговор са нашим познатим кореографом Игором Коругом о стању савремене плесне сцене у нашој земљи, али и о његовом раду у институционалном позоришту, као што су кореографије и сценски покрет за представе („Наш разред“, „Револт”, „Деца”, „Боливуд”, „Нора – луткина кућа”, „Мидлсекс”, „Дабогда те мајка родила“ и друге).
Уредник и водитељ емисије је Гордана Ђурђевић
Коментари