понедељак, 26. феб 2024, 17:30
Камерна музика Габријела Фореа
Форма клавирског квинтета је тек од половине XIX века, са појавом одговарајућег ремек-дела Роберта Шумана, почела да привлачи композиторе.
У првом Аутограму ове недеље уредница Горица Пилиповић представиће изузетно успели први клавирски квинтет Габријела Фореа.
Шумана су следили многи композитори, а у ХХ веку форму клавирског квинтета преузели су они који су били дубоко укорењени у романтизму попут управо Габријела Фореа. Његова музика се тумачи као веза између касног романтизма и модернизма првих деценија ХХ века. Јер, кад је Форе рођен ‒ Шопен је још увек био жив, а кад је Форе умро ‒ атоналност Друге бечке школе је ступила на сцену. У сваком случају, Форе је био међу најнапреднијим француским композиторима своје генерације, његове хармонске и мелодијске иновације утицале су на многе касније ауторе. Међутим, током последњих двадесетак година живота Форе је имао проблема са слухом, те му је и музика била специфичног карактера – повремено уздржаног и неухватљивог, а повремено турбулентног и страственог. Оба Фореова клавирска квинтета датирају управо из тог периода.
Коментари