недеља, 26. нов 2023, 12:40
Милош Исаиловић
Милош Исаиловић је кореограф и балетан, рођен у Лозници. У току школовања у Средњој балетској школи „Лујо Давичо” истицан је као један од ретких најталентованијих ученика у историји школе.
Освојивши треће место на престижном такмичењу „Tanz Olimp” у Берлину 2005. године, постаје стипендиста престижне балетске академије TAZ (Tanz Akademie Zurich) у Цириху (Швајцарска).
Године 2009. као играч постаје члан Народног позоришта у Београду где учествује у комплетном класичном балету и модерном репертоару као члан ансамбла и као солиста. Следеће године постаје стални члан BDC (Bitef Dance Company) у Београду као савремени играч, где од 2016. године ради и као кућни кореограф. Битеф плесна компанија BDC истиче његове кореографске представе „Дуњалук”, „Магбет”, „Животињска фарма” и „Зидање Скадра”.
У Србији је награђен за младог талента 2012. године, као најбољи позоришни плесач 2022. године Наградом „Смиљана Мандукић” и 2017. године као најбољи кореограф савремене игре најпрестижнијом наградом „Димитрије Парлић”, које додељује Удружење балетских уметника Србије.
Активно се бави педагошким радом као гостујући наставник савременог плеса у плесним школама и академијама широм Европе (Немачка, Хрватска, Словенија, Аустрија, Пољска, Бугарска, Италија, Чешка, Словачка, Шведска, Русија…).
Ради као солиста у Словеначком балету у Марибору и као асистент светски познатог кореографа и директора Словеначког народног гледалишча у Марибору Едварда Клуга, са којим је постављао балете у операма и позориштима као што су Бољшој балет (Русија), Бечка државна опера (Аустрија), Ришка национална опера (Летонија), Новосибирск балет и опера (Русија), Циришка опера (Швајцарска), Дортмунд балет (Немачка), Хрватски национални балет у Загребу (Хрватска). Као драмски кореограф сценског покрета сарађује са неким од најпризнатијих редитеља драмских позоришта као што су Кокан Младеновић („Коње убијају, зар не”), Дино Мустафић („Паравани”) и („Вања, Соња, Маша ин Шпик”).
Ауторка и уредница серијала је Љубица Крминац.
Коментари