четвртак, 10. нов 2022, 16:00
Александар Поповић и „Јенки Роуз"
Слободан Обрадовић и Дејан Петковић
У Београдском драмског позоришту је у суботу, 5. новембра, премијерно изведена представа „Јенки Роуз" (Yankee Rose), према тексту Слободана Обрадовића и у режији Милоша Лолића. Kомад који је написан пре десетак година је по речима редитеља Милоша Лолића „специфичан текст на многе специфичне теме, који је писан на један скоро па невиђен начин". Додао је и да „нема са чиме да упореди овај текст. Оно што је чудно јесте да је сада још актуелнији него када је писан". Иначе, Лолићу, који живи и ради у иностранству, од 2012. године је ово пета представа у Београду („Отело", „Чарнојевић", „Марија Стјуарт" и „Kаспар"). Радња комада, који има поднаслов „Слике из Америке", догађа се деведестих година у време настанка ријалитија и прати живот жене са дна друштвене лествице која (тумачи је Даница Максимовић) захваљујући медијима, постаје неко ко много зарађује, а не ради ништа. По речима Слободана Обрадовића, госта у Маскама, „једина љубав која у комаду постоји, јесте љубав према моћи и према новцу". О томе, које су последице по животе свих нас у таквој цивилизацији, разговарамо са аутором комада Слободаном Обрадовићем.
С друге стране, један од најзначајнијих драмских писаца друге половине XX века Александар Поповић (1929-1996) је гостујући у телевизијској емисији изјавио да „једина драма која постоји је драма врлине. Kако бих рекао: одвајање жита од кукоља. Не вреди. Kад одвојите жито од кукоља, оно жито што сте оставили, ођедном, један део се опет претвара у кукољ. Значи драма врлине стално мора да постоји. Само са драмом врлине можемо препознавати, а не драмом идентификације". Његове реченице су леп увод у разговор са Дејаном Петковићем, аутором књиге (докторски рад) „Постдрамско у поетици Александра Поповића", коју је објавило Стеријино позорје. По речима једног од ментора и рецензената књиге Небојше Ромчевића, „аутор је успео да докаже да постоји кључ који откључава целину Поповићевог рукописа, а за који у тренутку настајања његових драма није постојала адекватна филозофска или теоријска основа, те су размишљања и критике понекад биле неадекватне, некад и неправедне - управо из инстиктивног одбијања да се прихвате промене које је Поповић наговештаво". О књизи, али и представи „Ноћна фрајла" која ће вечерас бити премијерно изведена у Нишу, разговарамо у Маскама са Дејаном Петковићем.
Уредник и водитељ емисије је Гордана Ђурђевић
Коментари